Rquired skrev:
for_fuck_sake skrev:
jag är inte jätte insatt i oplar men brukar dom rosta sönder?
"Köp en Opel bli belåten, se naturen genom plåten" och
"Opel Gevalia, lättrostat"-Svenskar kan vara rätt kreativa ibland, men som ovanstående är ett exempel på så har Opel inte så bra rykte inom området. Hur väl det stämmer in på dagens Opel eller Omega vet jag dock inte...
Vad gäller driftsäkerheten så är Omega A bättre än sitt rykte men de har ett par nackdelar.
Främst rosten (där de ärligt talat är fruktansvärda), och så är värmesystemet inte dimensionerat för Sverige.
En riktigt kall vinterdag är det bara att klä på sig, men det orkar ju hålla upp rutorna i främre delen av kupén i alla fall...
Det är nästan lite så att de där tre sista sakerna inte går ihop i den här prisklassen...man får välja två.
Skulle nog också välja en Volvo 745 i det här fallet (W123 sa någon....en W123 för 7000 kr är inte mycket att ha, kolla gärna vad de bilarna börjat kosta, maken till övervärderat får man leta efter....30 år gamla sönderrostade bilar som kostar 1 miljon och 50)... Känns som att det är vettigaste alternativet i förhållande till pengarna och argumenten, så kolla på en sådan och lägg gärna undan argumenten som Volvohatarmaffian på garaget snart kommer komma med bara för att de sett nån som dräglar snus stå och burna på stan med en rostig 740 GL med dan mobility-styling och dubbplockade Hankook.
Hittar man en fräsch och rostfri Omega är inte alls det något dumt alternativ dock, men det är just det......
Scorpio går bort för att de känns billiga och rappliga rent kvalitetsmässigt, Mercedes, BMW med flera för att man bara hittar skit till de pengarna.
Allt enligt mina åsikter då.