3531
Sök

Bmw 520i E28-87 Startar inte!!

54 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Hallå har precis köpt en bmw 520i som inte startar.. Bilen har gnista och bensin kommer fram,
Förra ägaren sa att den dog när bilen hadde stått på tomgång i ca5min.. Så hoppas det finns nån där ute som kan ha nån ide eller tips..

Strömstad Holigans Leader Of The Pack

93 Inlägg
2 juni 2011
Kollat lmm? Eller kanske tändningen står fel? Eller med lite tur kamremmen som kuggat över?
På min gamla e28 så lossnade ibland kontakterna där vid säkringsdosan, även den som går in dosan. Men då borde varken pumpar, startmotor eller nåt alls gå runt.

80 Inlägg
21 juli 2011
vonU skrev:
Kollat lmm? Eller kanske tändningen står fel? Eller med lite tur kamremmen som kuggat över?
På min gamla e28 så lossnade ibland kontakterna där vid säkringsdosan, även den som går in dosan. Men då borde varken pumpar, startmotor eller nåt alls gå runt.

kan du beskriva mer lite exakt med var den kontakterna vid säkeringsdosan.

pga min fick inget gnist eller soppa kommer till motor. ingen surrande motor heller.

93 Inlägg
22 juli 2011
Ja om du kollar ner på säkringsdosan så ser du en kabelhärva som sticker ut. Där kablarna kommer ut sitter en kontakt som man kan dra lös. Orginal sitter det ett plastskydd över kontakten så den inte ska glida isär, men e28'orna har några år på nacken så då är det rätt vanligt att skyddet är skadat eller saknas.

80 Inlägg
25 juli 2011
vonU skrev:
Ja om du kollar ner på säkringsdosan så ser du en kabelhärva som sticker ut. Där kablarna kommer ut sitter en kontakt som man kan dra lös. Orginal sitter det ett plastskydd över kontakten så den inte ska glida isär, men e28'orna har några år på nacken så då är det rätt vanligt att skyddet är skadat eller saknas.

tack, ska felsöka lite med e28. saknar kör en e28or!big_smile

Sök