3052
Sök

Hur är en amerikansk 2-dörrars coupe?

61 Inlägg
5 juni 2011
#41
Corvette ZR-1 nyaste årsmodellen, 2 ventiler per cylinder och stötstänger e respekt cool men kanske inte hi-tech roll ...
Senast redigerat av Mikke_I (5 juni 2011)

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 juni 2011
#42
Äh, varför göra de krångligare än de behöver vara? tongue Man slipper ju beskymra sig över att kanrem/kjedja ska va dålig tex smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 juni 2011
#43
DusanMandick skrev:
_night_stalker_ skrev:
Hehe, va just en kille ja snacka med som påstod att alla amerikanska bilar är otroligt långsamma i acceleration, nya som gamla. Haha, håller inte riktigt med han tongue Farsans -59 dacillac cab gör ju 0-100 på strax över 11 sek. 390cui 325hk i en bil som mäter nästan 6x2 meter å väger 2,5 ton tongue

min mormors gamla mitsubishi lancer med 1.6l motor och 56hk och vägde 1150 kg gjorde 0-100 på 11 sek, det är inte respekt

Du skjuter tyvärr lite brevid målet här, det har med utväxling att göra till stor del. Cadillacen varvar mindre än 2200RPM vid 100km/h, om man skulle växla den som en liten askkopp så skulle den göra 0-100 betdligt fortare. Dessutom krävs det betydlig mycket mer kraft att flytta något som är mer än dubbelt så tungt, dubbla tyngden kräver bra mycket mer än dubbla effekten. Mao så skulle en 56hk lancer få ganska rejäl pisk av en 500kg tung 28hk bil.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 juni 2011
#44
RD_87 skrev:
DusanMandick skrev:
_night_stalker_ skrev:
Hehe, va just en kille ja snacka med som påstod att alla amerikanska bilar är otroligt långsamma i acceleration, nya som gamla. Haha, håller inte riktigt med han tongue Farsans -59 dacillac cab gör ju 0-100 på strax över 11 sek. 390cui 325hk i en bil som mäter nästan 6x2 meter å väger 2,5 ton tongue

min mormors gamla mitsubishi lancer med 1.6l motor och 56hk och vägde 1150 kg gjorde 0-100 på 11 sek, det är inte respekt

Du skjuter tyvärr lite brevid målet här, det har med utväxling att göra till stor del. Cadillacen varvar mindre än 2200RPM vid 100km/h, om man skulle växla den som en liten askkopp så skulle den göra 0-100 betdligt fortare. Dessutom krävs det betydlig mycket mer kraft att flytta något som är mer än dubbelt så tungt, dubbla tyngden kräver bra mycket mer än dubbla effekten. Mao så skulle en 56hk lancer få ganska rejäl pisk av en 500kg tung 28hk bil.

Precis, utväxligen är helt anorlunda smile Hehe, vi har faktiskt lyckats köra den på just över litern i 100km/h på landsväg smile Vem sa att jänkare e törstiga wink

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
5 juni 2011
#45
_night_stalker_ skrev:
RD_87 skrev:
DusanMandick skrev:

min mormors gamla mitsubishi lancer med 1.6l motor och 56hk och vägde 1150 kg gjorde 0-100 på 11 sek, det är inte respekt

Du skjuter tyvärr lite brevid målet här, det har med utväxling att göra till stor del. Cadillacen varvar mindre än 2200RPM vid 100km/h, om man skulle växla den som en liten askkopp så skulle den göra 0-100 betdligt fortare. Dessutom krävs det betydlig mycket mer kraft att flytta något som är mer än dubbelt så tungt, dubbla tyngden kräver bra mycket mer än dubbla effekten. Mao så skulle en 56hk lancer få ganska rejäl pisk av en 500kg tung 28hk bil.

Precis, utväxligen är helt anorlunda smile Hehe, vi har faktiskt lyckats köra den på just över litern i 100km/h på landsväg smile Vem sa att jänkare e törstiga wink

Det är bra det. Kommer dom väl upp i fart rullar det på. Hehe!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 juni 2011
#46
Jo, rullar riktigt lätt smile De e ju som sagt bara de att man ska upp i fart oxå smile

Farsan har en polare som bor rätt så långt upp i landet som brukar ligga å glida fram i 180km/h längs e4an när han ska ner till Power Big Meet tongue Lär ju va en rätt frän syn å bli omkörd av ett sånt slagskepp som susar förbi i 180km/h tongue

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
5 juni 2011
#47
_night_stalker_ skrev:
Jo, rullar riktigt lätt smile De e ju som sagt bara de att man ska upp i fart oxå smile

Farsan har en polare som bor rätt så långt upp i landet som brukar ligga å glida fram i 180km/h längs e4an när han ska ner till Power Big Meet tongue Lär ju va en rätt frän syn å bli omkörd av ett sånt slagskepp som susar förbi i 180km/h tongue

Ja, det är nog en syn om något!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
5 juni 2011
#48
Vettemannen skrev:
_night_stalker_ skrev:
Jo, rullar riktigt lätt smile De e ju som sagt bara de att man ska upp i fart oxå smile

Farsan har en polare som bor rätt så långt upp i landet som brukar ligga å glida fram i 180km/h längs e4an när han ska ner till Power Big Meet tongue Lär ju va en rätt frän syn å bli omkörd av ett sånt slagskepp som susar förbi i 180km/h tongue

Ja, det är nog en syn om något!! smile

/Benny

Oj, glömde skriva att han oxå har en -59 cadillac, fast en cupé deville då smile

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 juni 2011
#49
Fan min jag har 2.76-1 i bakaxeln, den teoretiska toppfarten hamnar kring 280 km/h, problemet blir ju att man troligen kör ihjäl sig långt innan det. Och bilen gör ju 0-100 på under 10sec i dagsläget, funderar faktiskt på att byta till 3,23-1 då den största delen av det svenska vägnätet ändå är kostig. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 482 Inlägg
5 juni 2011
#50
För att inte låta det vara osagt...

Ang väghållning på sportmodellerna så finns det ombyggnations kitt med individuell upphäning, coilovers, stora skivbromsar runtom osv. Sen kan man ju byta till kolfiber skärmar , kolfiber tak osv osv osv.

Slänger man dessutom ner en tex 502 med alu block och toppar snackar vi väghållning som spöar det mesta!

Aerodynamiken är ju dock en helt annan historia big_smile

BLT Service
Theracords Music Label

Random Hero
4 047 Inlägg
6 juni 2011
#51
RD_87 skrev:
DusanMandick skrev:
_night_stalker_ skrev:
Hehe, va just en kille ja snacka med som påstod att alla amerikanska bilar är otroligt långsamma i acceleration, nya som gamla. Haha, håller inte riktigt med han tongue Farsans -59 dacillac cab gör ju 0-100 på strax över 11 sek. 390cui 325hk i en bil som mäter nästan 6x2 meter å väger 2,5 ton tongue

min mormors gamla mitsubishi lancer med 1.6l motor och 56hk och vägde 1150 kg gjorde 0-100 på 11 sek, det är inte respekt

Du skjuter tyvärr lite brevid målet här, det har med utväxling att göra till stor del. Cadillacen varvar mindre än 2200RPM vid 100km/h, om man skulle växla den som en liten askkopp så skulle den göra 0-100 betdligt fortare. Dessutom krävs det betydlig mycket mer kraft att flytta något som är mer än dubbelt så tungt, dubbla tyngden kräver bra mycket mer än dubbla effekten. Mao så skulle en 56hk lancer få ganska rejäl pisk av en 500kg tung 28hk bil.

nej ja satte huvvet på spiken, min mormors lancer kör ifrån en "manlig muskelbil". sen att den gör de är ju skitsamma. tyckte de bara var lite kul. sen kan du vända o vrida på de hur mkt du vill o säga att om den va ett ton lättare hade den kört ifrån lancern. så va nt fallet nu. då missförstod du min kommentar helt, de ja mena på är att de är pinsamt för jänken att bli frånåkt i praktiken. men i teorin däremot är de imponerande att jänken går som den gör.

Dog food lid. Backwards

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 juni 2011
#52
DusanMandick skrev:
nej ja satte huvvet på spiken, min mormors lancer kör ifrån en "manlig muskelbil". sen att den gör de är ju skitsamma. tyckte de bara var lite kul. sen kan du vända o vrida på de hur mkt du vill o säga att om den va ett ton lättare hade den kört ifrån lancern. så va nt fallet nu. då missförstod du min kommentar helt, de ja mena på är att de är pinsamt för jänken att bli frånåkt i praktiken. men i teorin däremot är de imponerande att jänken går som den gör.

Beror ju helt på vad det är för jänk. En 2.5 tons Cadillac är inte i mitt tycke "manlig muskelbil", så som du uttrycker det. Det går dessutom inte att jämföra äpplen och päron.

Om jag går efter din logik, så har morsan en Buick Riviera från 1965 med 365hk på 2 ton, gör 0 - 100 på cirka 7 sekunder. Jag tycker det är pinsamt för den modernare bilen att bli frånkörd av en 40 år gammalt ånglok. Precis samma argument, och helt onödigt kan jag tillägga.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 juni 2011
#53
Säg det enkelt. Även om jänken blir ifrån åkt av en symaskin, so what? Vi har ju ljudet iallafall att lyssna på! smile
En jänk kan gå något förjävligt bra med få modifikationer faktiskt! Byta kammen bara gör en hel del!

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
6 juni 2011
#54
DusanMandick skrev:
RD_87 skrev:
DusanMandick skrev:

min mormors gamla mitsubishi lancer med 1.6l motor och 56hk och vägde 1150 kg gjorde 0-100 på 11 sek, det är inte respekt

Du skjuter tyvärr lite brevid målet här, det har med utväxling att göra till stor del. Cadillacen varvar mindre än 2200RPM vid 100km/h, om man skulle växla den som en liten askkopp så skulle den göra 0-100 betdligt fortare. Dessutom krävs det betydlig mycket mer kraft att flytta något som är mer än dubbelt så tungt, dubbla tyngden kräver bra mycket mer än dubbla effekten. Mao så skulle en 56hk lancer få ganska rejäl pisk av en 500kg tung 28hk bil.

nej ja satte huvvet på spiken, min mormors lancer kör ifrån en "manlig muskelbil". sen att den gör de är ju skitsamma. tyckte de bara var lite kul. sen kan du vända o vrida på de hur mkt du vill o säga att om den va ett ton lättare hade den kört ifrån lancern. så va nt fallet nu. då missförstod du min kommentar helt, de ja mena på är att de är pinsamt för jänken att bli frånåkt i praktiken. men i teorin däremot är de imponerande att jänken går som den gör.

Eum.. En Cadillac från 1959 är då rakt ingen muskelbil, det är ett kolosalt as till slagskepp. Bland de största i personbilsväg som nånsin funnits, det är en lyxbil av rang. Absolut ingen muskel lr sportbil.

Såhär ser dom ut.

https://www1.garaget.org/archive/42/41281/139339/139339-1278770.jpg

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 juni 2011
#55
Angående gamla muskelbilar. Inget går upp emot en F-kodad 1957 Ford Thunderbird!

http://i181.photobucket.com/albums/x66/LeeAStewart/mufp_0801_bird_05z1957_ford_thunder.jpg
300 häst från fabrik! År 1957! Det är inget att leka med! Tråkigt nog var det inte mång av dessa magnifika skapelser som byggdes och Ford fick in ett antal stämningar för att "bilen var för farlig".

Eller en gammal Plymouth med Max Wedge motorn?
http://image.moparmusclemagazine.com/f/8942933/mopp_0609_01z%2B1964_plymouth_fury%2Bfront_side.jpg

Finns massor av muskelbilar som folk inte känner till! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
6 juni 2011
#56
Thunderbird88 skrev:
Angående gamla muskelbilar. Inget går upp emot en F-kodad 1957 Ford Thunderbird!

http://i181.photobucket.com/albums/x66/ … hunder.jpg
300 häst från fabrik! År 1957! Det är inget att leka med! Tråkigt nog var det inte mång av dessa magnifika skapelser som byggdes och Ford fick in ett antal stämningar för att "bilen var för farlig".

Eller en gammal Plymouth med Max Wedge motorn?
http://image.moparmusclemagazine.com/f/ … t_side.jpg

Finns massor av muskelbilar som folk inte känner till! smile

Eller en 1969 Corvette med ZL1 motor. 10.66 på kvartsmilen med polyglas däck. Det är 9'or med moderna slicks, helt original. smile

http://image.motortrend.com/f/31717338+w750/1969-corvette-ZL-1-side-view.jpg


Eller 1970 Buick GS455 Stage 2, som Kenne Bell och en annan lirare höll på med, 10.78 på kvartsmilen med polyglas däck. Även där en 9 sekunders jänk från fabrik, och tjänstevikt på över 1800kg. smile

http://reynoldsbuickracing.com/pics/JPEGS/0017.jpg

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
6 juni 2011
#57
Austalienska muskelbilar är tyvärr ovanlig & okända här, finns flera balla varianter för den marknaden tex Valiant R/T! big_smile http://joelstrickland.photoshelter.com/ … OZULn4HVTc

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
6 juni 2011
#58
_night_stalker_ skrev:
DusanMandick skrev:
RD_87 skrev:

Du skjuter tyvärr lite brevid målet här, det har med utväxling att göra till stor del. Cadillacen varvar mindre än 2200RPM vid 100km/h, om man skulle växla den som en liten askkopp så skulle den göra 0-100 betdligt fortare. Dessutom krävs det betydlig mycket mer kraft att flytta något som är mer än dubbelt så tungt, dubbla tyngden kräver bra mycket mer än dubbla effekten. Mao så skulle en 56hk lancer få ganska rejäl pisk av en 500kg tung 28hk bil.

nej ja satte huvvet på spiken, min mormors lancer kör ifrån en "manlig muskelbil". sen att den gör de är ju skitsamma. tyckte de bara var lite kul. sen kan du vända o vrida på de hur mkt du vill o säga att om den va ett ton lättare hade den kört ifrån lancern. så va nt fallet nu. då missförstod du min kommentar helt, de ja mena på är att de är pinsamt för jänken att bli frånåkt i praktiken. men i teorin däremot är de imponerande att jänken går som den gör.

Eum.. En Cadillac från 1959 är då rakt ingen muskelbil, det är ett kolosalt as till slagskepp. Bland de största i personbilsväg som nånsin funnits, det är en lyxbil av rang. Absolut ingen muskel lr sportbil.

Såhär ser dom ut.

http://www1.garaget.org/archive/42/41281/139339/139339-1278770.jpg

Näe, en gammal Cadillac är rakt igenom en riktigt härlig glidare som bör köras därefter....lugnt och fint p.g.a dess storhet och värdighet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
6 juni 2011
#59
Det var med Thunderbird88 eller Dennan som jag på Eskilstunaträffen pratade om Juans dragracingcorvette. Här är en gammal bild på den

http://www.shra-etuna.com/racing/nostal … nsson.html

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (6 juni 2011)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
6 juni 2011
#60
Rinnegan skrev:
Thunderbird88 skrev:
Angående gamla muskelbilar. Inget går upp emot en F-kodad 1957 Ford Thunderbird!

http://i181.photobucket.com/albums/x66/ … hunder.jpg
300 häst från fabrik! År 1957! Det är inget att leka med! Tråkigt nog var det inte mång av dessa magnifika skapelser som byggdes och Ford fick in ett antal stämningar för att "bilen var för farlig".

Eller en gammal Plymouth med Max Wedge motorn?
http://image.moparmusclemagazine.com/f/ … t_side.jpg

Finns massor av muskelbilar som folk inte känner till! smile

Eller en 1969 Corvette med ZL1 motor. 10.66 på kvartsmilen med polyglas däck. Det är 9'or med moderna slicks, helt original. smile

http://image.motortrend.com/f/31717338+ … e-view.jpg


Eller 1970 Buick GS455 Stage 2, som Kenne Bell och en annan lirare höll på med, 10.78 på kvartsmilen med polyglas däck. Även där en 9 sekunders jänk från fabrik, och tjänstevikt på över 1800kg. smile

http://reynoldsbuickracing.com/pics/JPEGS/0017.jpg

Och det är nu man frågar, hur "snabba" var japsarna på kvartmilen? lol
Gamla jänk är inget att leka med, det kan gå fort, ordentligt fort!
Och det behövs knappast en big block för det heller! En 350 SB kommer man långt med också.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067


Sök