2196
Sök

Framvagnen sne? Golf 2

71 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Hej, det är såhär att jag har köpt en golf 2 ombyggd till GTI 16V som jag håller på och donar med. Har nu märkt när jag satt på större fälgar att det vänstra framhjulet var ca 4-5cm mer utstickande än det högra?
Har tittar under bilen och ingenting är krökt eller tillbockat, även motorfästena sitter korrekt.

Vad kan det vara som gör att vänstra hjulet sticker ut mer?

Jocke

16 197 Inlägg
13 juni 2011
JockeMagnusson skrev:
Hej, det är såhär att jag har köpt en golf 2 ombyggd till GTI 16V som jag håller på och donar med. Har nu märkt när jag satt på större fälgar att det vänstra framhjulet var ca 4-5cm mer utstickande än det högra?
Har tittar under bilen och ingenting är krökt eller tillbockat, även motorfästena sitter korrekt.

Jocke

du menar att de sticker ut mer i ovan eller underkant?

isf e de bara justera cambervinkeln.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

71 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
JockeMagnusson skrev:

Jocke

hela hjulet sticker ut, ingen överkant som sitter speciellt ut mer än nederkant...

kan ta en bild imorgon och lägga upp.

16 197 Inlägg
13 juni 2011
JockeMagnusson skrev:
evilaudio skrev:
JockeMagnusson skrev:

Jocke

hela hjulet sticker ut, ingen överkant som sitter speciellt ut mer än nederkant...

då lossar du däcken.. sen sitter de 2st bultar på spindeln där stötdämparen sitter fast--  är de ovala hål på stötdämparen så är de bara vinkla in hjulet.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

71 Inlägg
15 juni 2011
Trådstartare
evilaudio skrev:
JockeMagnusson skrev:
evilaudio skrev:

då lossar du däcken.. sen sitter de 2st bultar på spindeln där stötdämparen sitter fast--  är de ovala hål på stötdämparen så är de bara vinkla in hjulet.

Bilder på eländet..

Höger:

http://imageshack.us/photo/my-images/842/img0173j.jpg/

Vänster:

http://imageshack.us/photo/my-images/8/img0174uz.jpg/

...has left the building...
4 474 Inlägg
15 juni 2011
Är fälgarna identiska vad gäller bredd/ET?

Edit: Sätt hjulet som sticker ut mest på motsatt sida, sticker det ut lika mycket då så är det olika fälgar!
Senast redigerat av dawwe (15 juni 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

71 Inlägg
16 juni 2011
Trådstartare
dawwe skrev:
Är fälgarna identiska vad gäller bredd/ET?

Edit: Sätt hjulet som sticker ut mest på motsatt sida, sticker det ut lika mycket då så är det olika fälgar!

Ja fälgarna har samma bredd.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 juni 2011
Olika framskärmar? Fullständigt felmonterad framvagn? Hur är bilen att köra? Svajar mycket? Äter däck?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök