2998
Sök

Byta högtalare i Peugeot 307

88 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Jag hade tänkt byta högtalare i min Peugeot 307 (-02), och eftersom jag är nybörjare när det kommer till ljud så hade jag tänkt fråga om lite råd!

Min tanke är att inte ge mig på originalstereon då det känns som ett för omfattande jobb att byta (rätta mig om jag har fel). Jag undrar då kort och gott om det blir någon vidare skillnad genom att byta högtalare, och vad för högtalare som är att rekommendera? Jag är verkligen inte ute efter ett maffigt ljudsystem utan jag vill ha någonting man kan lyssna på (originalstereon/högtalarna är verkligen kassa). Vad finns det för högtalare att rekommendera för runt tusenlappen eller mindre? Kommer det att kunna rädda ljudupplevelsen i bilen? smile

Om det är lönlöst att försöka förvänta sig någon större förbättring genom att byta högtalare, vilken stereo skulle kunna vara aktuell? Är det någon som vet hur den kommer att samverka med den inbyggda multifunktionsdisplayen (kul ord) som finns i bilen (och visar bl.a. radiokanal, temperatur, datum osv...)

Tack på förhand!
Senast redigerat av Svolte (14 juni 2011)

Sök