micke-opel skrev:
hotrodder skrev:
turbodannis skrev:
tack för svar. är ny på saab mm, men sumpen, vad menar du med det?
Sumpen = Oljetråget.
Är turbon bytt på Saab eller är det någon mindre skuttfirma eller klåpare som gjort det? Kan sätta en spänn på att tråget inte är nerplockat och nämda sugsil inte är bytt = BIG misstake! Därför det brukar se ut som skit i trågen på dessa bilar och silen helt igen satt. Tråget är lite bökigt att plocka ner men det är inga problem att göra det med maskin kvar i bilen
men... 2 st hål måste tas upp i tråget längst bak för att komma åt bultarna intill svänghjulet. Detta är ifs. inte heller några problem eftersom brottanvisningar finns vart hålen skall göras för att kunna ta loss bultarna.
De 9-5or jag tagit ner tråget har inte varit stora problem alls förutom några bultar man får ta för hand på drivremssidan.. resten går att ta med maskin. Värre på 9-3 med T7 snurra då man kan få "bända" lite mer
Kom på jag måste förtydliga mig lite... Det är Aeron som har ett förstärkt tråg som har 2st "dolda" bultar vid svänghjulet som man inte kommer åt utan att ta upp hålen jag menade i mitt tidigare inlägg.
Edit; Från motornummer Y062148- så är tråget försedd med brottanvisningar för hålen som man knackar ur med en kulhammare.
Senast redigerat av hotrodder (19 juni 2011)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab