3781
Sök

Ljudbygge i valp, men är 24v behöver hjälp!

140 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
som rubriken lyder, det är ju 24v på allt, hur blir det om man kopplar på ett steg/huvudenhet på ett utav de två 12v batterierna? eller blir det bra ändå om man bara använder sig utav ett batteri fast det sitter ihopkopplat med det andra batteriet på något vis? förstår ni? hehe, annars får det bli en till generator och ett till batteri, för generatorn är väl 24v eller?
tack på förhand! smile MVH

Egen företagare
864 Inlägg
19 juni 2011
Det finns steg som är 24 volt och stereon kopplar du på en omvandlare, ett exempel bara.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

140 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
okej, är inte dessa steg dyra? har ett steg redan som sitter i bilen, ska flytta över det smile vart hittar man en omvandlare och vad får man betala? smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 juni 2011
DLS Performance CAT31 http://dls.se/sv/car/prod.html?produkt=sv_101 listar på 3195:-

Detta var bara ett exempel.....det finns fler tillverkare som har 24V.....
Kontakta din närmaste bilsterohandlare för ngr tips.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

2 665 Inlägg
19 juni 2011
Borde funkar som du tänker. Men jag lovar inget!

Finns nog någon som provat o vet!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

140 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
okej

140 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
man kanske kan testa? sitter ju säkringar och grejjer i steget, sen ska jag kolla upp så jag har försäkring på grejjerna  roll

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
19 juni 2011
svarden skrev:
som rubriken lyder, det är ju 24v på allt, hur blir det om man kopplar på ett steg/huvudenhet på ett utav de två 12v batterierna? eller blir det bra ändå om man bara använder sig utav ett batteri fast det sitter ihopkopplat med det andra batteriet på något vis? förstår ni? hehe, annars får det bli en till generator och ett till batteri, för generatorn är väl 24v eller?
tack på förhand! smile MVH

Kommer ärligt talat inte ihåg hur valpen hade det......

Däremot så kan jag säga att batterierna snedbelastas om du gör som du tänkt......äen generatorn blir felaktigt belastad i slutänden......så nej. För din skull, gör det inte.

Gör antingen ett 12V-system enbart till stereon eller skaffa 24V steg och adapter till enheten som redan föreslagits......

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

140 Inlägg
19 juni 2011
Trådstartare
då jag redan har steg och dyligt så blir det nog en till generator och ett till batteri, blir nog bäst så, då störs ju inte den andra elen som tex lysen och sånt så det blinkar om man har ett enskilt batteri för enbart ljudet smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
20 juni 2011
Finns ju även 24V > 12V omvandlare, kostar visserligen en del men då kan du använda dina grejer som du redan har utan problem. smile

Att köra grejerna direkt på 24V äringen bra idé då säkringarna löser ut för överström, inte överspänning. Nån garanti lär knappast täcka upp det heller.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök