2738
Sök

Erfarenheter av JT avgassystem

Smålänning
7 883 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
Funderar på att byta till ett bättre avgsssystem på 940:in, och fick tips och syn på att JT:s helsystem faktiskt va hyfsat billigt.

Men någon erfarenhet av dom?

På min gamla 740 hade jag ett Simons, det hade klockren passform och, enligt mig, perfekt ljudnivå. Va så bra kvalité att det inte ens krävde avgaspasta för att bli tätt. Grymt stilfullt och snyggt förpackat med vid leverans (Små detaljer gör helheten!)

Nu funderar jag i så fall på ett 3" JT helsats (inkl. Downpipe) med 1 dämpare. Hur är passformen på de systemen? Som original?
Brukar det ta i karossen efter korrekt montering, isf går det bort.
Ingår gummiupphägningar och samtliga monteringsdetaljer?
Framförallt: Låter det högt som tusan? Vill inte väcka varenda kotte i byn..

Framförallt intresserad av åsikter från de som faktiskt har provat JT 3" på en 940 turbo sänkt ca 25 mm.

Bygga själv är inget alternativ då jag vill ha det 100% och bara hatar/vägrar ligga under bilfan med svetsen. Jag skiter i det lilla prispåslaget.

Systemet kommer givetvis att monteras av noggrann sakkunnig mekaniker (Mig själv)

http://www.jt-tuning.se/shop/

http://www.jt-tuning.se/shop/assets/prod_images/pJT75-K3~2f1l.jpg

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

426 Inlägg
24 juni 2011
Jag kör med ett JT 3" helsystem på min saab och är mycket nöjd! Perfekt passform och underbart ljud, kan inte säga annat än att det är riktigt bra, både ljudmässigt och prismässigt smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

595 Inlägg
24 juni 2011
Körde det på min S60. Fungerade jätte fint. Bra ljud och perfekt passform. Dock klantade sig dem som packade systemet sig 2 gånger o skickade fel grejjer! Måttligt glad då... Men de löste sig efter några veckor smile

113 Inlägg
25 juni 2011
Hade JT:s helsats på min S70 och vart nöjd, ett tips är att rostskyddslacka det innan du sätter dit det, har hört att de ska ha en tendens till att rosta.

Mvh

Ska vi åka hem ? :)

153 Inlägg
25 juni 2011
Har kört med JT på alla mina bilar o jag har varit helnöjd med dom!
Har inte sätt ett av mina system som börjat rosta men som dom säger beror på hur man sköter om det Jag har alltid tvättat bilen under så jag har klarat mig

244 Inlägg
25 juni 2011
Kör också med JT 3" sats, haft det ett halvår och det passa perfekt. Gummi ingår inte utan du får ta dom du har.

Turbo lover
555 Inlägg
25 juni 2011
Tycker passformen på JT är rätt värdelös om man jämför med de rostfria system som finns att köpa till riskokare och som har riktiga flänsar. Kan ofta behövas lite justering efteråt på JT för att det inte ska ligga och slå kring bakaxeln. Men det beror ju på modell hur tight det är.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
26 juni 2011
S60 JT catback med 2 dämpare. Låter lagom och verkar hålla bra. Ser fortfarande nytt ut efter ett par år smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök