3765
Sök

Volvo 760 T5 eller Volvo 960 T5 !?!

Dansa är kul men jag föredrar att sänka
346 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
#1
Tjena , ja exakt som rubriken säger så är det så att jag ska köpa mig en volvo 760 eller volvo 960 och bygga om till T5 , men har beslutångest vilken borde jag bygga på tycker ni på garaget ?!?!? MVH


193 Inlägg
24 juni 2011
#2
960, "sista" volvon och inte lika vanlig att bygga om till t5a som 740. dock börjar de bli men ändå,
mvh


Dansa är kul men jag föredrar att sänka
346 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
#3
960 är ju en riktigt grym och udda bil , det enda felet med dom är väl Raksexan som drar lite för mycket bensin som alla klagar över , samma sak med 760n , dom har en V6a som tar lite för mycket bensin , men båda bilarna är oftast fullutrustade , det positiva med 760 är att alla från årsmodell 88-90 har taklucka som jag är i behov av , är rättare sagt ett måste ! , och det är riktigt svårt att hitta en fin 960 med taklucka och ett rimligt pris för mig som är 17 åring (:
Senast redigerat av Aronsson (24 juni 2011)


193 Inlägg
24 juni 2011
#4
så sant så smile så taklucka finns inte till 940 då ? jo sexan är törstig ocg v6an gillar ja inte som dom gjorde med renualt o peugot haha, vf är en tacklucka ett måste?


Dansa är kul men jag föredrar att sänka
346 Inlägg
24 juni 2011
Trådstartare
#5
Jo klart det fanns taklucka i 940 , men eftersom 960 har mycket snyggare inredning och ser bättre ut så tar jag hellre en sån än en 940 smile , Om man vårdar V6orna väl så funkar dom faktiskt riktigt bra ! smile , jo för att när man endå är igång och bygger nåt så kan man ju lika bra satsa på en med taklucka osv smile


193 Inlägg
24 juni 2011
#6
ja drf tycker jag 900 serien är perfekt smile riktigt bil, o du behöver ju m90h lådan wink jo sant men går inte att gemföra denna v6a med en tex alfa sexa,ja gillar den inte smile
Senast redigerat av Volvo142t (24 juni 2011)


2 266 Inlägg
24 juni 2011
#7
Tänk även på att bilen du söker får inte vara nyare än -93 för att kunna lättast byta motorn och bygga annars lär du byta bakaxel,bromsar,motor,,låda och regga den som ombyggt fordon

svetsdiff !!!

245 Inlägg
24 juni 2011
#8
låter som du har tänkt bygga min bil cool

det blir mycket besvärligare för dig att regga bilen med motorn om du bygger på en 960 som PMPerformance säger så om du vill ha den gatlaglig är det lättast med en 760 även om du har många av delarna "gratis" i en 960.


1 335 Inlägg
24 juni 2011
#9
Volvo142t skrev:
ja drf tycker jag 900 serien är perfekt smile riktigt bil, o du behöver ju m90h lådan wink jo sant men går inte att gemföra denna v6a med en tex alfa sexa,ja gillar den inte smile

Va fan ska han ha M90 lådan för? :S Det är ju bara dynga! Den börjar rapa på 3an på en gång och sen är slut. Bättre med en ZF!

818 Inlägg
24 juni 2011
#10
OphanWitehall skrev:
Volvo142t skrev:
ja drf tycker jag 900 serien är perfekt smile riktigt bil, o du behöver ju m90h lådan wink jo sant men går inte att gemföra denna v6a med en tex alfa sexa,ja gillar den inte smile

Va fan ska han ha M90 lådan för? :S Det är ju bara dynga! Den börjar rapa på 3an på en gång och sen är slut. Bättre med en ZF!

Ja m90 tål mer än m47 och m46, och svetsar man 3ans stoppring så håller m90. Och då han funderat på t5 är det inte värt att svetsa om en bmw låda när m90 funkar bra.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 juni 2011
#11
PMPerformance skrev:
Tänk även på att bilen du söker får inte vara nyare än -93 för att kunna lättast byta motorn och bygga annars lär du byta bakaxel,bromsar,motor,,låda och regga den som ombyggt fordon

Eller ja den ska vara tagen i bruk innan 1/1 1993

Jonas

5 111 Inlägg
24 juni 2011
#12
eferm skrev:
låter som du har tänkt bygga min bil cool

det blir mycket besvärligare för dig att regga bilen med motorn om du bygger på en 960 som PMPerformance säger så om du vill ha den gatlaglig är det lättast med en 760 även om du har många av delarna "gratis" i en 960.

960 kom redan hösten 1990 som årsmodell 1991 så nog finns det 960 som klarar de nyare bestämmelserna.

Synd byta ut en rak sexa mot en trist femma bara. tongue Från en V6 blir ju allt en förbättring däremot. wink


1 335 Inlägg
24 juni 2011
#13
rasurbo skrev:
OphanWitehall skrev:
Volvo142t skrev:
ja drf tycker jag 900 serien är perfekt smile riktigt bil, o du behöver ju m90h lådan wink jo sant men går inte att gemföra denna v6a med en tex alfa sexa,ja gillar den inte smile

Va fan ska han ha M90 lådan för? :S Det är ju bara dynga! Den börjar rapa på 3an på en gång och sen är slut. Bättre med en ZF!

Ja m90 tål mer än m47 och m46, och svetsar man 3ans stoppring så håller m90. Och då han funderat på t5 är det inte värt att svetsa om en bmw låda när m90 funkar bra.

Finns ju dom som inte gör annat än att bygga om riktiga lådor så det passar volvo wink

818 Inlägg
24 juni 2011
#14
OphanWitehall skrev:
rasurbo skrev:
OphanWitehall skrev:

Va fan ska han ha M90 lådan för? :S Det är ju bara dynga! Den börjar rapa på 3an på en gång och sen är slut. Bättre med en ZF!

Ja m90 tål mer än m47 och m46, och svetsar man 3ans stoppring så håller m90. Och då han funderat på t5 är det inte värt att svetsa om en bmw låda när m90 funkar bra.

Finns ju dom som inte gör annat än att bygga om riktiga lådor så det passar volvo wink

Och de behövs bygga om en bmw låda till t5 för att?

193 Inlägg
24 juni 2011
#15
Volvo544special65 skrev:
eferm skrev:
låter som du har tänkt bygga min bil cool

det blir mycket besvärligare för dig att regga bilen med motorn om du bygger på en 960 som PMPerformance säger så om du vill ha den gatlaglig är det lättast med en 760 även om du har många av delarna "gratis" i en 960.

960 kom redan hösten 1990 som årsmodell 1991 så nog finns det 960 som klarar de nyare bestämmelserna.

Synd byta ut en rak sexa mot en trist femma bara. tongue Från en V6 blir ju allt en förbättring däremot. wink

går inte att gemföra karaktären på en t5a mot en gubbkaraktären på volvo sexan smile



Sök