2455
Sök

Byte av stereo på Audi 100

2 Inlägg
28 juni 2011
Trådstartare
Hej alla!

Hoppas att jag kommit rätt när jag kollar med er här på garaget!
Det är så att jag har nyss köpt en ny stereo till min äldre bil.
Dock när jag skulle koppla in den så insåg jag att kablaget var lite annorlunda än för den äldre stereon. Får panik o sätter mig i bilen för att få hjälp på en affär. Killen prackar på mig någon extra sladd som jag ska dra emellan och berättar för mig att jag tydligen inte har bakhögtalarna inkopplade.

Otroligt tacksam om någon skulle kunna försöka berätta hur jag ska koppla sladdarna, länkar bilder på hur det ser ut.

Bilens kablage:
http://www.mypicx.com/uploadimg/2804...06282011_1.jpg
Stereons kablage:
http://www.mypicx.com/uploadimg/1194...06282011_2.jpg

Båda bilderna:
http://www.mypicx.com/06282011//

77 Inlägg
28 juni 2011
Bilderna fungerar dåligt..
Lägg till dom mha "" "" eller goo.gl t.ex.

2 035 Inlägg
28 juni 2011
Jag vet nu inte hur bilderna ser ut/ hur kablen ser ut. Men jag skulle nog rekomendera dig en ISO universal.
Dock är ju audi dumma i huvet så fort det handlar om bilstereo.

Biljudsveteran sen 1984!

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 juni 2011
bosabengt skrev:
Jag vet nu inte hur bilderna ser ut/ hur kablen ser ut. Men jag skulle nog rekomendera dig en ISO universal.
Dock är ju audi dumma i huvet så fort det handlar om bilstereo.

dumma i huvvet njaa  inte är dom de  tyckte deå de var plug and play i min bil + att de är sååå simpelt å bygga ljud i domhära bilarna

77 Inlägg
28 juni 2011
Jag hade plug'n'pray i min med. däremot gillar jag varken hatthylla, ryggstöd eller framförallt inte mina dörrsidor.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 juni 2011
schizo99 skrev:
Jag hade plug'n'pray i min med. däremot gillar jag varken hatthylla, ryggstöd eller framförallt inte mina dörrsidor.

okej jag  gillar  då  de som de är rätt lätt att bygga om smile

77 Inlägg
28 juni 2011
Nu är ju detta avancerad trådstöld. Men går det på något enkelt sätt utan att bygga om själva sidorna få det bra? eller är det plastning och sätta vinyl som gäller?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
28 juni 2011
schizo99 skrev:
Nu är ju detta avancerad trådstöld. Men går det på något enkelt sätt utan att bygga om själva sidorna få det bra? eller är det plastning och sätta vinyl som gäller?

framsystem?

77 Inlägg
28 juni 2011
JBL 507c.

2 Inlägg
30 juni 2011
Trådstartare
Allt löste sig faktiskt.
Gjorde det enkelt för mig o ringde in några händiga polare.
Dock fick vi inte till att koppla så att stereon stängs av när man vrider av med nyckeln.
Satte samtidigt in nya högtalare i instrumentbrädan av bilen. Ett par Hertz 4".
Synd att det inte finns hål så att jag kan sätta ett par högtalare i framdörrarna på bilen. Skulle vilja haft ett par 5.25" där. O ett par 6x9 bak på hatthyllan med ett mindre slutsteg uppkopplat.

Skulle duga åt mig tror jag smile

249 Inlägg
3 juli 2011
bumpar den här tråden istället för att starta en ny då jag har liknande problem..

köpte en ny stereo igår till min audi 100 -94. men på den gamla org audi stereon så var det 3 kontakter medans på min nya finns det endast 2.. jag provade att koppla in de 2 som passade men utan resultat.
en sak till är att siften inte stämde överens alls på den nya stereon mot de gamla kontakterna.

någon vis människa som vet hur man ska koppla? eller ska man helt enkelt bara lämna in bilen på stället jag köpte stereon på och säga att dom får fixa så att funkar?

keep calm and let it scrape

147 Inlägg
3 juli 2011
istället för att koppla till  tändningen  koppla den kabeln till cigg utaget den startas när man vrider på tändningen

147 Inlägg
3 juli 2011
lite värre är det med nya A4 an där allt är integrerat med mmi (optiskt) där får man dra nya kablar batt + jord och trixa med antenn kabeln

2 035 Inlägg
3 juli 2011
fcm skrev:
lite värre är det med nya A4 an där allt är integrerat med mmi (optiskt) där får man dra nya kablar batt + jord och trixa med antenn kabeln

VAd var det för märke nu igen?? Ja just det AUDI!!!!

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
3 juli 2011
bosabengt skrev:
fcm skrev:

vilket inte e helt ovanligt... de finns fler fabrikat som kör me optik.

ser inget problem me att bygga ljud i audi.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 035 Inlägg
3 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
fcm skrev:

Ähhh

Aja jag ska kanske inte säga nåt när jag ska börja bygga i min BMW 540 =OP. Har aldrig sett så många olika kablar och boxar ÖVERALLT.

Biljudsveteran sen 1984!

16 197 Inlägg
3 juli 2011
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:

Ähhh

Aja jag ska kanske inte säga nåt när jag ska börja bygga i min BMW 540 =OP. Har aldrig sett så många olika kablar och boxar ÖVERALLT.

va va de för årsmodell på den?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 035 Inlägg
3 juli 2011
evilaudio skrev:
bosabengt skrev:
evilaudio skrev:

Ähhh

va va de för årsmodell på den?

-00 och kombi. Sitter ju trevägs fram i dörrarna. tvåvägs bak.
6,5 " middar i taket och sub i bagaget.

Biljudsveteran sen 1984!

147 Inlägg
3 juli 2011
nä problem kan väl diskuteras det beror på hur mycket man vill riva i en ny bil fläkten ovanför org stereon åkte ut samt konan bakom fläkt gallret och få ut det fick jag såga upp väggen mellan fläkt och org stereon samt fila upp små plast hörn så att hu kommer in helt

Sök