4097
Sök

Volvo 240 -83, B21A, Förgasarfunderingar/Tjuvluft

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 juli 2011
#21
skalman1 skrev:
RD_87 skrev:
skalman1 skrev:
Nämen vad tänker ni för hemska tankar, insprutning?  Ujamejen vilka onda tankar........

Nu ska du inte vara sådär! tongue Insprutning är en förträfflig uppfinning om man begriper sig på den, det förutsätter alltså att ingen har varit där och förstört tidigare. Den gamla mekaniska på B230E känns lagom Hi-tech. smile

Jag ska försöka att komma på ett sätt att driva ur dom onda demonerna ur dig.

http://www.youtube.com/watch?v=JLVJR3QE … re=related

Jag erkänner, ljudet är mycket coolare i 45or med trattar, men nu tänkte jag mer på bruksbilar. Jag funderar även på att hadla en ohelig konverteringssats till Chryslern, jag skulle tro att det går ihop sig ganska fort med dagens soppapriser. http://www.fuelairspark.com/ezefi/default.asp gör mig lite sugen wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 juli 2011
#22
http://www.youtube.com/watch?v=j_Hpz3qPlpI lite ot men nog är det coolt med helmekaniskt sprut också! big_smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 juli 2011
#23
skalman1 skrev:
Grymt gött ljud! smile
Men är det inte dom där mekaniska hilborn spruten som är så djävulska att justera in?

Jag skulle tro det, mycket mer ballt än praktiskt. Men det är ju liksom inget man kör med i bruksbilen...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

63 Inlägg
15 juli 2011
Trådstartare
#24
Hallå igen!

Då jag eventuellt har fått tag på en weber + insug har jag fortf ej renoverat min nuvarande förgasare. Väntar och ser om det blir nåt med webern först och främst.

Men! Fick idag tag på en likadan förgasare som jag har, och testa med. Exakt samma problem, förutom att bilen kändes lite lite piggare. Annars vart det ingen skillnad alls.
Tvekar direkt på gasen, men sen går den bra, förutom vid finkörning och full gas. Under acceleration går den nästan felfritt.
Tycker det känns som den borde dra tjuvluft nånstans?

Tänkte då bara höra, brukar dessa bilar kunna dra tjuvluft nånstans som är väldigt svårt att märka, då jag har gått lös med nästan en hel burk startgas överallt utan reaktion? Slangar ser okej ut.

456 Inlägg
15 juli 2011
#25
En B23E ger ju en fruktansvärt habil bruksbil. Rätt inställt så går den hyffsat billigt och producerar 136 hästar!
Min 76 har gått som bruksbil i flera år nu utan större ingrepp, har bytt en bensinslang.
Och med en overdrive låda bakom så drar den typ 0,85. cool

growing old is mandatory growing up is optional


Sök