2370
Sök

Behöver hjälp med nya bilstereon.

12 Inlägg
2 juli 2011
Trådstartare
Hej.
köpte en pioneer AVH-P4200dvd häromdagen, kopplade in den och allt funkade fint.
men idag när jag satte mig i bilen så funkade inte touchen och sen stängdes den av och gick inte sätta igång igen, stängde av bilen och startade bilen igen och det blev samma sak. sen hoppade stereon igång igen och touchen funkade, då tog jag ner skärmen och den dog igen. och nu kommer den inte igång knapparna lyser och skärmen lyser men det händer inget mer.
Någon som kan hjälpa?

147 Inlägg
3 juli 2011
har du jordat hand broms kabeln?(brake) jorda den så kan du se på skärmen när du kör

1 468 Inlägg
3 juli 2011
fcm skrev:
har du jordat hand broms kabeln?(brake) jorda den så kan du se på skärmen när du kör

Handbroms kabeln?
Varför jorda en sådan för till en bilstereo?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 juli 2011
Leo86 skrev:
fcm skrev:

Handbroms kabeln?

För att det är en säkerhetsåtgärd.
Du har en kabel som skall kopplas till handbromsens kontakt så att skärmen bara funkar med dragen handbroms. Eller ja det är tanken med den. Det är mer regel än undantag att man direktjordar denna.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

147 Inlägg
3 juli 2011
mm det är ett klassiskt fel

1 468 Inlägg
3 juli 2011
Lonefox skrev:
Leo86 skrev:
fcm skrev:

Handbroms kabeln?

Du har en kabel som skall kopplas till handbromsens kontakt så att skärmen bara funkar med dragen handbroms. Eller ja det är tanken med den. Det är mer regel än undantag att man direktjordar denna.

aha ofan. det hade jag inte en aning om. Varje dag lär man sig något nytt smile

147 Inlägg
3 juli 2011
varje dag som man lär sig nått nytt är en bra dag

6 851 Inlägg
3 juli 2011
Lonefox skrev:
Leo86 skrev:
fcm skrev:

Handbroms kabeln?

och det är nästan bara i detta landet man kan göra så. Sa man åka mycke neråt tyskland eller liknande, koppla en då till en liten jordknapp. >Annars kan man få fina böter.

147 Inlägg
3 juli 2011
eller fälla ner skärmen kanske

6 851 Inlägg
3 juli 2011
går inte om man har en dubbelDIN maskin..detta va ett råd till alla med skärm.

147 Inlägg
3 juli 2011
ok

Sök