Tjena. Har köpt en Nissan Sunny Gti som var sänkt och på sitter 17tums fälgar med nya däck. Nu är det så här att när jag kör ner i lite gupp så skrapar framdäcken i precis i skärmkanten alltså ytter delen av plåt. Verkar inte vara så mycket för det e inte mycket märken på däcken men e så fruktansvärt störande och det sker även på motorväg.
Hur löser jag detta? Vet ju inte hur mycket den är sänkt och trodde sänkningssatsen var hårdare för att motverka just detta. Måste jag skaffa orginalfjädrar, nya hårdare sänkningsfjädrar med mindre sänkning eller kan man bara valsa upp kanten lite?
jo det e väll så men letar och billigaste coilovers till sunnyn är typ 8000:- medans det finns till golf för 3000:- och en bil som inte kostade så mycket vill man inte slänga på coilovers för den första summan.
jo det e väll så men letar och billigaste coilovers till sunnyn är typ 8000:- medans det finns till golf för 3000:- och en bil som inte kostade så mycket vill man inte slänga på coilovers för den första summan.
Valsning är en variant, kolla så dina stötdämpare är i bra kondition.
Du har inga skärmbreddare eller så ? Typ såna som på golf ? För då är det bara att kapa ur
Annars så kan du ju byta till mindre däck, tjejen åker golf med coilovers i lägsta läget utan skrap med 17" så det ska nog gå på en sunny med sänkningssats det också ! Vad har du för däckdimensioner ? Bredd på fälgen ?
Valsa skärmkanten är ju helt klart det enklaste och billigaste alternativet om det inte tar i massor, kolla om nån i din närhet har en att låna eller hyra ut.
Låter som att det räcker med att valsa in "L-kanten" och då är det inte så värst avancerat.
Min bmw tog de i med dom nya fälgarna ! Tänkte valsa men sen sket jag i det å ändrade cambervinklarna på hjulen så nu åker man med lite goare stuk på grejorna