2504
Sök

Basen låter inget, Hjälp? (Boombox)

12 Inlägg
3 juli 2011
Trådstartare
Håller på och bygger en Boombox/strandstereo som jag i princip är färdig med.
Jag använder mig av bilstereo, slutsteg (Zachry K475) 4-kanals, två 6x9:or och en 8 bas från mds kopplat till ett bilbatteri.

Allting fungerar som det skall, slutsteget och bilstereon får ström och 6x9:orna spelar som de skall.
PProblemet är att basen inte låter någonting alls, den är helt död. vart kan felet ligga?

6x9:orna är kopplade till stegets övre kanal-deck (A) och basen är bryggad till stegets undre kanal-deck(B).
Kan felet ligga i att jag måste använda rca(lågnivåkabel) till samtliga 4 ingångar i steget. Nu har jag kopplat rca kabel endast till två av rca ingångarna i steget och sedan vidare in i cd-spelaren (som endast har 2 rca ingångar)

Bilden visar hur jag har kopplat, däremot har jag endast rca kabel kopplad till ingång A i steget.

https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146084/146084-9e86bc8eeb7eee1bfdd9c5118a681228.jpg

147 Inlägg
3 juli 2011
japp rca till alla in gångar egentligen röd vit till 6*9 och en röd till basen så har du bara en rca utgång på stereon så får du använda dig ut av y kabel och tänk på hp/lp filter på steget så att det står i rätt läge till basen och även frekvensen subben brukar ligga på 75-80 hz beror på tycke o smak

Sök