3268
Sök

Bensin RC

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Hej alla
Tänkte kolla om det finns några som håller på med Bensin Rc Bilar här på garaget eller ja finns väl många som håller på med rc överlag men tänkte mest inom bensin/bil..

beställde en 1:5 bensin monstertruck idag till sonen och mig big_smile

MVH

2 337 Inlägg
10 juli 2011
Bensin i form av bensin, eller metanol ocksa?

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
mest bensin jag undrar över men metanol är förbannat roligt det oxså:D
låter som bålgetingar på steroider

2 337 Inlägg
10 juli 2011
Ah. Ja, jag gillar metanol. Har en Kyosho DST T2 som jag leker lite med, fan vad den tjuter nar den kommer upp i varv! Ingen speciell bil egentligen, men jag orkar inte halla pa att skruva langre. Den ska helst bara ga, och den gar ratt bra smile

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
bensin bilar e ju mer som en Grästrimmer bara släng i 2t blandat o dra i snöret=)
metanol e väl mer kladdigt än bensin

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Sarge skrev:
Ah. Ja, jag gillar metanol. Har en Kyosho DST T2 som jag leker lite med, fan vad den tjuter nar den kommer upp i varv! Ingen speciell bil egentligen, men jag orkar inte halla pa att skruva langre. Den ska helst bara ga, och den gar ratt bra smile

inget video klipp på den?

2 337 Inlägg
10 juli 2011
softmuppen skrev:
Sarge skrev:

inget video klipp på den?

Har varit bortrest sen i mars, har inte hunnit filma nagot an. Men har med mig en minikamera hem till hosten, tankte satta den pa bilen och kora lite smile

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
hehehe fan va coolt och slänga på kamera på bilen=D

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Hoppas min nya leksak kommer i veckan=D

den är 820mm lång , 520mm bred , 350mm hög och väger 12kg:D
så blir en riktigt leksak till våran fina gräsmatta här hemma

KHRacing
10 juli 2011
Har kört tidigare - BMX-banor e perfekta :-)

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
hehe ska kolla med svärmors karl om jag får låna hans gärde som det växer sly på och göra en bana på, han har ju traktor med skopa och hela faderuttan=D

1 798 Inlägg
10 juli 2011
Har en 1:5 FG monstertruck, rätt kul och busköra ibland ute på allmänningen smile
Jag har en 1:8 Kyoho Mad Force också, men det är ju en metanolare.

http://www.volvoturbo.net/FG5.jpg
Senast redigerat av Hilmer (10 juli 2011)

224 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
hehe storleken har fan betydelse!!!
fan va manligt och köra med 1:5 sen=D

Meldem
917 Inlägg
10 juli 2011
Hade en Thunder Tiger SSR Subaru som gick på Etanol, den va skitrolig!!

toppade typ 75, vilket verkligen va tillräckligt för mig. Kommer aldrig glömma det grymma ljudet, 4-hjulsdrivningen på häng och den lilla dippen nosen gjorde när andra växeln flög i, sjukt mycket latjo för pengarna! smile

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Kung
603 Inlägg
11 juli 2011
Just nu har jag en kyosho madforce, vilket är en etanol/metanol bil, sjukt rolig att köra när man väl får igång skiten haha.

Hade en Traxxas summit, vilket var en elbil, otroligt rolig att köra men jag sålde den då jag inte har tid smile

Nästa bil ska bli en stor bensinare, såg en stor hummer på wentzels med en stor motor och hela kittet, verkar sjukt nice smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

224 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
hehe ja ska bli intressant och se när min kommer prata med dom jag beställde av och den blev skickad idag=D
mkt vill ha NU begär=P

340 Inlägg
13 juli 2011
Marticus skrev:
Hade en Thunder Tiger SSR Subaru som gick på Etanol, den va skitrolig!!

toppade typ 75, vilket verkligen va tillräckligt för mig. Kommer aldrig glömma det grymma ljudet, 4-hjulsdrivningen på häng och den lilla dippen nosen gjorde när andra växeln flög i, sjukt mycket latjo för pengarna! smile

Så du tankade verkligen etanol i den? det kan jag sätta mig pillesnopp på att det inte är det korrekta bränslet till en sån bil, har du däremot en saab 9-5 biopower så vore det fullt möjligt;)

3 714 Inlägg
13 juli 2011
Kika in på www.rsb.se om du inte gjort det finns mkt kunnigt folk där smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

141 Inlägg
13 juli 2011
Lånar tråden lite.
Jag har två st stora Flyttkartonger fulla med delar till Eb4 (tror jag dom heter) och en komplett bil bortsett från fungerande motor. finns delar att nästintill plocka ihop tre bilar och ha delar över i massor.
Vart säljer man detta och vad kan det vara värt?
Har en fråga till, tänkte köpa en brushless istället för metanolbil, känns som man får mer körtid med en sådan!? vilken skall man välja?
funderar på en traxxas e-revo!
MVH/Jonis

Do not kill, do not rape, do not steal, these are principles that every man of every faith can embrace.
These are not polite suggestions,
these are codes of behavior and those of you that ignore them will pay the dearest cost!

3 714 Inlägg
13 juli 2011
www.rsb.se har massor med info samt en säljdel men prova även blocket

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök