2595
Sök

V70 -98 Bytt stereo men får inget ljud!?

Rekondare
218 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
Jag får inte fram något ljud men det går att bläddra och kolla runt i den nya stereo, allt funkar förutom ljudet.  Vad är felet????

Jag bytte ut min orginalstereo SC-805 till min Kenwood 522DVD
Jag har även kopplat ihop kablaget med en ISO Pc2-37-4 men ändå funkar det inte!?

Tacksam för hjälp/svar.
Mvh Lugge

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

147 Inlägg
10 juli 2011
det kanske inte är felet men har du jordar (brake) kabeln för det är väl en dvd spelare och har den optisk utg kolla på menyn så att den inte är aktiverad kan inte komma på mer för stunden

Rekondare
218 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
fcm skrev:
det kanske inte är felet men har du jordar (brake) kabeln för det är väl en dvd spelare och har den optisk utg kolla på menyn så att den inte är aktiverad kan inte komma på mer för stunden

Hm, Nja det kan kan nog vara problemet! den var ju iofs inkopplad i min förra bil men inte nu så ska försöka hitta en bra jord så får vi se om det har löst sig där!

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

147 Inlägg
10 juli 2011
skarva den med -kabel till huvudenheten (stereon)

Rekondare
218 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
fcm skrev:

Du menar va att jag ska skarva den kablen ihop med en annan jordkabel som går till stereon va?roll hehe...
Senast redigerat av Lugge (10 juli 2011)

2 266 Inlägg
10 juli 2011
Du har inte original steg i bilen under passagerar sätet? i såna fall lär du koppla om kablarna bakom stereo så dom inte är ihop med steget fortfarande du kan få prova där ut kabelstammen mera och se om de finns en ihop koppling med samma kontakt som stereons isohögtalarkontakt

svetsdiff !!!

Rekondare
218 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Du har inte original steg i bilen under passagerar sätet? i såna fall lär du koppla om kablarna bakom stereo så dom inte är ihop med steget fortfarande du kan få prova där ut kabelstammen mera och se om de finns en ihop koppling med samma kontakt som stereons isohögtalarkontakt

Nej inte vad jag vet! Har bara snikmodell med 8 högtalare, Har jag iofs inte skrivit så inte så lätt för dig o vet man det är inte med slutsteg o baslåda paketet.

2 266 Inlägg
10 juli 2011
Originalsteget är kopplat på högtalarna i dörren bara. ja även fast de är sniken så kan de va steg under stolen, de har sambon i sin v70 tdi samma stereo som du hade satt de i den när vi köpte den. hade samma fenomen när jag flytta över min jvc dvd i den och inge ljud kom ut i högtalarna

svetsdiff !!!

Rekondare
218 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Originalsteget är kopplat på högtalarna i dörren bara. ja även fast de är sniken så kan de va steg under stolen, de har sambon i sin v70 tdi samma stereo som du hade satt de i den när vi köpte den. hade samma fenomen när jag flytta över min jvc dvd i den och inge ljud kom ut i högtalarna

Ofan! Men jag kollade nyss och jag hittade inget slutsteg:/

2 266 Inlägg
10 juli 2011
Jaha synd, allt funkade innan du bytte? får du fram nåt i stereon då nån inställning som har med inre förstärkaren att göra?

svetsdiff !!!

147 Inlägg
10 juli 2011
Lugge skrev:
fcm skrev:

Du menar va att jag ska skarva den kablen ihop med en annan jordkabel som går till stereon va?roll hehe...

ja brake kabeln och stereon jord skarvar man i hop vad annars

Rekondare
218 Inlägg
10 juli 2011
Trådstartare
fcm skrev:
Lugge skrev:
fcm skrev:

ja brake kabeln och stereon jord skarvar man i hop vad annars

hehe nae vet inte vad jag tänkte på just då men ska kolla upp det:P hehe tack du

147 Inlägg
10 juli 2011
ja det är lugnt det är lätt att tänka fel

Rekondare
218 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
Problemet LÖST smile) Jag hade kopplat ISO kontakten direkt på de kontakterna som går till orginalstereon innan och på ena den kontaktdosan är det ju bara 1st kabel. Alltså den mindre av dom 2 kontakt dosorna.

Men nu ist så lkopplade jag inte ihop den lilla kontaktdosan(alltså den lilla ISO dosan och dosan med 1st kabel) utan det finns ju 2st kopplingar till lite längre in om man drar fram all kabel och där är en som passar till den lilla ISO kontakten. Kopplade loss den och ihop med ISO kontakten och vipps så var det musik ur högtalarna smile)

2 266 Inlägg
11 juli 2011
Ja då var de på fel högtalarkontakt från början hade jag inte lite rätt om att dra ut mer av kabelstammen till stereon wink

svetsdiff !!!

Rekondare
218 Inlägg
11 juli 2011
Trådstartare
PMPerformance skrev:
Ja då var de på fel högtalarkontakt från början hade jag inte lite rätt om att dra ut mer av kabelstammen till stereon wink

Hehe jo visst hade du det! Det var som min polare sa, just den kontaktdosan följer med bilarna ifall någon vill ha stora ljudpaketet så allt är färdig draget! Jag kollade bara under sätet igår efter slutsteget och sedan gav jag upp och uteslöt att det kunde vara detta felet:P men va rätt less på att med just då:P

Sök