3954
Sök

Svårt att sälja begagnade bilar?

Evildan
17 juli 2011
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:
jimmzzan skrev:

Vabra att du inte skrev det då.
absolut att jag kommer bli äldre, men förstår fortfarande inte vad det hemska är, och hur jag gör ett bedrägeri? vi har pratat med försäkringsbolaget och berättat att jag på 18år kommer bruka fordonet med.
även kryssat i rutan att folk under 24 kommer bruka fordonet.
sluta upp och förklara vart jag ska hamna, var jag ska sitta och hur liten jag är.
det drabbar inte dej ett dugg.

jo det drabbar mig på min försäkringpremie, samt går det illa för dig drabbar det mig på skattsedeln.
bete dig som en vuxen person då och betala för dig.

Hur många kronor tjänar du på att säga till mig över internet, och om jag skulle ställa bilen på mig. hur många kronor skulle du tjäna på det?
Bete dej som en vuxen och inse att alla kan inte leva efter dina regler, så släpp det.

det är fortfarande inte mina regler utan en lag som är stiftad i detta land där även du är medborgare.
precis det ego-tänkandet som ger samhället problem: det gör ju inget om bara jag gör så.
problemet ligger i att det är många som tänker på det viset och därav drabbar det den stora massan som försöker göra rätt för sig och denna får på så vis betala för dom som smiter undan genom som jag tidigare skrev: ökade försäkringspremier och ökade skatter.
det är inte just dig specifikt jag syftar på utan samtliga som försöker smita undan i tron att det gör ju inget, se det stora sambandet istället att vi alla i detta land ska dra vårt strå till stacken och göra rätt för oss och inte glida gräddfil på andras beskostnad.

Evildan
17 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
jimmzzan skrev:
Evildan skrev:

skriver jag vad jag anser om det beteendet kommer mitt språk att bli av den arten att jag antagligen blir avstängd och bannlyst från detta forum för all framtid.
hoppas du själv blir äldre och kommer till en mognare insikt om varför vissa saker i livet är på vissa sätt.
Gå inte och sug på klubban bara utan sitt ner i din stokkestol, vill inte att ponken ska sätta i lilla halsen.

Vabra att du inte skrev det då.
absolut att jag kommer bli äldre, men förstår fortfarande inte vad det hemska är, och hur jag gör ett bedrägeri? vi har pratat med försäkringsbolaget och berättat att jag på 18år kommer bruka fordonet med.
även kryssat i rutan att folk under 24 kommer bruka fordonet.
sluta upp och förklara vart jag ska hamna, var jag ska sitta och hur liten jag är.
det drabbar inte dej ett dugg.

För att få slut på diskussionen så plöjde jag igenom mina försäkringsvillkor i Trygghansa. Tror jag ska göra en tråd i detta ämne kanske. Ska söka först.

Kanske vi kan återgå till ämnet?

Det tycker jag absolut du ska göra så det blir klarhet i vilka regler som gäller, är inte första gången detta diskuteras.
Jag drar mig härmed tillbaka från denna diskussion för att du ber om det.

Forummoderator
17 996 Inlägg
17 juli 2011
På tal om att övervärdera sin bil "Litegrann" Har har vi ytterligare nån som tror hans S40 är gjord av guld.
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S4 … 15&w=1

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Evildan
17 juli 2011
Dieselsmurfen skrev:
På tal om att övervärdera sin bil "Litegrann" Har har vi ytterligare nån som tror hans S40 är gjord av guld.
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_S4 … 15&w=1

haha, en ledtråd att den inte är det torde vara att den är silverfärgad smile

265 Inlägg
18 juli 2011
Trådstartare
Evildan skrev:
Andromeda skrev:
Evildan skrev:

Bilpriser är oftast ute mera och cyklar än hela tour de france sammantaget.
Dom använder en ekvation baserad på bla mil, nypris, ålder och sen blir det oxå helt åt helvete.
Tex, enl bilpris är en A8 4.2q billigare än en A8 2.8q med samma miltal och ålder...jo tjena!

Nu skulle jag äga upp Starshine i brygga med det inlägget. Han hänvisar till att en BMW är övervärderad genom att kolla bilpriser.se, och följer du länken ser du att de värderar hans S40 till mellan en tredjedel och hälften av vad han begär smile

skrev ju oftast...i detta fallet har dom helt rätt, 20-25k är ju faktiskt den krassa verkligheten vad en 2.0t med så många mil kostar.

må så vara.. jag gör bara som andra gör när dom värderar min bil till ca 25k... tar enligt bilpriser.se
sen är alltid frågan hur gärna man vill bli av med den? och hur pass mycket man är beredd att förlora. Klart man kan sätta ut den för 20k men det är fan inte intressant.. Anledningen till att jag starta denna tråd var för att se hur det egentligen var på marknaden. Jag har min bil ute till försäljning enbart för att se ifall man blir av med den. ÄR ABSOLUT INTE I BEHOV AV EN NY BIL/BLI AV MED DEN JAG HAR!

har haft denna bil i snart 2 år och kan utan problem köra med den i 2 år till.. Jag la den till försäljning för att jag var sugen på en annan bil.. men får jag inte sålt den så behåller jag den.

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

886 Inlägg
18 juli 2011
Du kan ju prova att byta den mot något.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

s0l0m0n
27 juli 2011
Står sjukt stilla på att försäljningsfronten av begagnade bilar. Försökt sälja min Rx7:a , men jag har ju det otroligt negativa att jag inte fått tummen ur att regga den än. Är ju högst troligt att det spelar in till större del, sen att den riktar sig mot en väldigt liten skara folk. Även att sälja min Caddy går segt och då handlar det om en bil för inga pengar alls. Däremot min sambos Peugeot 206 GTI är det ett jäkla sug efter, är väl för att den är prisdumpad samt småbil som drar lite bränsle.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 juli 2011
s0l0m0n skrev:
Står sjukt stilla på att försäljningsfronten av begagnade bilar. Försökt sälja min Rx7:a , men jag har ju det otroligt negativa att jag inte fått tummen ur att regga den än. Är ju högst troligt att det spelar in till större del, sen att den riktar sig mot en väldigt liten skara folk. Även att sälja min Caddy går segt och då handlar det om en bil för inga pengar alls. Däremot min sambos Peugeot 206 GTI är det ett jäkla sug efter, är väl för att den är prisdumpad samt småbil som drar lite bränsle.

Men vem f*n köper en oreggad bil? roll

Klart dom tror att det finns något hinder att regga den eftersom du inte redan gjort det. Få tummen ur och regga den så är det nog inga problem så länge priset är lagom.
Senast redigerat av Andromeda (27 juli 2011)

s0l0m0n
27 juli 2011
Andromeda skrev:
s0l0m0n skrev:

Klart dom tror att det finns något hinder att regga den eftersom du inte redan gjort det. Få tummen ur och regga den så är det nog inga problem så länge priset är lagom.

Precis, det är ju det jag sa tongue Ingen köper en oreggad bil, även om priset är under långt marknadspris för likvärdig.

Rumpmas
3 860 Inlägg
27 juli 2011
s0l0m0n skrev:
Andromeda skrev:
s0l0m0n skrev:

Precis, det är ju det jag sa tongue Ingen köper en oreggad bil, även om priset är under långt marknadspris för likvärdig.

Varför inte "bara få tummen ur" och regga bilen då ? Kan det ta 5 minuter att beställa en tid hos SBP och en timme för själva reggningen?

Precis lika obegripligt av dig som de som skriver att man inte har tid att besikta bilen, men att den kommer att gå igenom utan problem. Varför i helvete inte bara fixa.

Nej, just det, något är det. roll
Finns ingen rimlig anledning att inte fixa det annars

s0l0m0n
27 juli 2011
Andromeda skrev:
s0l0m0n skrev:
Andromeda skrev:

Varför inte "bara få tummen ur" och regga bilen då ? Kan det ta 5 minuter att beställa en tid hos SBP och en timme för själva reggningen?

Precis lika obegripligt av dig som de som skriver att man inte har tid att besikta bilen, men att den kommer att gå igenom utan problem. Varför i helvete inte bara fixa.

Nej, just det, något är det. roll
Finns ingen rimlig anledning att inte fixa det annars

Finns inga tider hos SBP inom närmaste tiden här nere i sydöst, och har den ute på försäljning för att få råd med husköp. Givetvis om jag inte får den såld kommer den att reggas.

När intresset svalnar och man inte bryr sig om bilen längre så blir det helt plötsligt jättejobbigt att ordna även de enklaste sakerna och man säljer det hellre för underpris än att orka ta tag i det.

VD
643 Inlägg
27 juli 2011
Köpte oreggad bil och den 24 augusti fick jag regtid.
Dock så tänkte jag inte regga den alls men går det så går det big_smile

Har min BMW ute till salu. I September köpte jag den för 205k har den ute för 155 men den är fortfarande kvar.
Inga bra tider att sälja bil i.

Supran är också till salu och jag är nere på 235k Många vill ha ingen har pengar.
Folk vill gärna byta med tror då att deras bil är den bästa i världen och värd 30-100k mer än alla andra på nätet.

En som ville byta mot en breddad saab ssr. Och han ville ha 250k för sin bil. efter att ha kollat runt hitta jag en annons som var 1 månad gammal och priset var 149k Oavsett undrar man hur folk är funtade.
En annan kille ville byta mot en singel supra som för övrigt hade en annan front och sidokjolar.
Han trodde att man skulle byta rakt av. Varför byta ner sig??
Jä*la Mupp

265 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Till alla er som sa att jag skulle få max 25 för min bil tongue

FEEET CHANS! Sålde den igår till ett bra mycket bättre pris!Sålde den till en kille för 38:cool: men han var glad ändå!

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 juli 2011
StarShine skrev:

FEEET CHANS! Sålde den igår till ett bra mycket bättre pris!Sålde den till en kille för 38:cool: men han var glad ändå!

Stackars kille hmm

Förstår inte varför han betalade nästan det dubbla mot vad jämförbara bilar kostar på Blocket, men men, grattis! smile

142 Inlägg
30 juli 2011
ja en del betalar visst vad som helst,he he kul o blåsa nån på lite slantar

Trucker
2 710 Inlägg
30 juli 2011
Kan va en impulsköp smile Då är det rätt läge för säljare - tråkigare för köpare..

Fart missbrukare

Evildan
30 juli 2011
StarShine skrev:

Men ändå ligger din annons kvar ute på blocket?

http://www.blocket.se/malmo/Volvo_S40_2 … amp;last=1

265 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
glömde ta bort annonsen men nu är den borta..

Tänk så roligt folk kan ha och lägga kommentarer.. snackar om dubbla priset.. kolla vad folk begär för motsvarande bilar.. ca 30-60.000!!!!!

Aldrig nöjd
804 Inlägg
30 juli 2011
StarShine skrev:

Det var du som frågade en väldigt medveten och kunnig publik om priset på din Volvo var för högt. Eftersom 90% av Volvonissarna tror att de säljer guld bara för att det är ett Volvo-emblem på bilen så fick du kvalificerade gissningar om bilens värde uppskattade efter bilens skick och prisläget på Blocket. Att sedan någon okunnig Svensson var villig att betala överpriset är en helt annan sak.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Evildan
31 juli 2011
StarShine skrev:
glömde ta bort annonsen men nu är den borta..

Tänk så roligt folk kan ha och lägga kommentarer.. snackar om dubbla priset.. kolla vad folk begär för motsvarande bilar.. ca 30-60.000!!!!!

"folk" tror dom äger guld.
Det tog två månader, prissänknig, uppdatering utav annonsen, det är ett klart tecken på att du begärt för mycket, men märkligt nog så gick det.
Vad som begärs och vad som betalas för en bil är två väldigt skilda ting.
Jag kan bara gratulera och erbjuda dig att köpa min Mazda 323 -95 för 28000kr, eller har du numret till han som köpte din, han kanske behöver en andarbil?

Sök