Med vanliga chippet så ligger bilen ca 0.7bar och för kortare stunder 0.9bar ungefär.
Men nu med ett "285 hk" chip så laddar bilen märkligt som tusan! Sitter 3" hela vägen på bilen.
På 1an så har jag alltid runt 0.6-0.7. 2an ger ungefär 1.0bar vid 3500-4000varv sedan sjunker det till 0.7-0.8 hela växeln ut. 3an/4an/5an har mer eller mindre samma beteende. Mellan 3500-4000 varv så hålls laddet på ungefär 1bar. Sedan sjunker det till låga 0.6!
Vi började felsöka och har gjort följande:
*Samtliga slangar är bytta mot silikon. Dvs 3mm,4mm,5mm,6mm slangarna är altså bytta.
*Samtliga tryckrör samt böjarna är bytta till silikon från do88.
*Vi ställde GLT på 0.4bar med stången och magnetventilen urdragen.
*Tittat tändstiften samt bytt fördelarlock
*Skaffat ett nytt luftfilter (öppet)
*Turbon glappar lite men långt ifrån att den skulle vara dålig.
Nu såhär i efterhand så börjar jag fundera på om det är chippet som ställer laddet så knasigt?
För det händer att laddet ökar till 1.0 sedan sjunker till 0.6 för att sedan öka sakta till 0.8-0.9 igen men då är det nästan så att jag slår på varvstoppet.
På chippet står det bara "285hk T5-R Man" och det säger mig inte ett smack.
Tips och förslag? Jag vill gärna kunna hålla laddet på 1.2bar