Oj, var ett bra tag sedan man uppdaterade, har hänt en jävla massa på senaste så inte haft tid.
Luftade bromsarna och fick ihop det så man kunde provköra. Körde väl ca 1h och det flöt på, men helt plötsligt började det knacka ur ventilkåpan. Tog in bilen igen och det var vatten i oljan..
Bara på att igen, riva topp och konstaterade att det var porer i den "nyrenoverade" toppen jag köpt begagnad.
Väldigt trist menmen, vad gör man. Hade nn fräsch t5 topp sedan tidigare så det var bara snabbt att fara in till en motorfirma som planade och kontrollerade den.
1 vecka senare blev det en heldag igen i garaget där jag och några polare slängde på toppen.
När vi startade var samma missljud kvar i ventilkåpan trots ny olja/filter och topp...
Kamkedjan stod helt rätt osv , så det var inte felet.
Fick en sista ide, att byta ut den nya spännaren till kedjan som man köp av speedparts, mot en original. Mot min stora förvåning försvann missljudet direkt.
Får ta ett snack med sp och se vrf den spännaren var kass..
Jaja, nu lever bilen iallafall, så tog ut den och börjat testköra lite i vardagen.
Gjort hjulinställning, beställt nya däck, blev Continental ContiSportContact5 225/40-18.
Har i skrivande stund kört ca 150 mil med bilen, utan större problem.
Gjort lite småfix vid sidan om, som typ installerat ett 12v ciggplug + USB honor i mittkonsolen mellan framstolarna.
Har ringt och snackat med Robert på Nordic, mappning i bänk är inbokad den 26april!
Blir att köra på e85 och hoppas allt lirar så man knäcker 400hk
Låter bilderna tala!