3515
Sök

är jag blind?

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
idag när jag svängde ut från en parkering så kollade jag först åt höger och sen åt vänster (tror att man ska göra det i omvänd ordning men iallafall det var iallafall så jag gjorde) jag såg ingen bil så jag körde men när jag körde ut så kom det en bil från höger trots allt i ganska hög fart. tror ni att jag är totalt blind och inte såg bilen åt höger eller kom bilen med en jävla fart. det är relativt klar sikt 200 meter åt höger. eller kan den hamnat i en död vinkel eller något sånt lurigt.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
14 augusti 2006
dusty skrev:
idag när jag svängde ut från en parkering så kollade jag först åt höger och sen åt vänster (tror att man ska göra det i omvänd ordning men iallafall det var iallafall så jag gjorde) jag såg ingen bil så jag körde men när jag körde ut så kom det en bil från höger trots allt i ganska hög fart. tror ni att jag är totalt blind och inte såg bilen åt höger eller kom bilen med en jävla fart. det är relativt klar sikt 200 meter åt höger. eller kan den hamnat i en död vinkel eller något sånt lurigt.

skumt måste jag säga han kanske va långt bort o va precis bakom din a-stolpe elelr nått så drog han på lite så du skulle se han men så blev de en miss iaf..
en teori bara..   small du elle?

Bmw osv..

68 Inlägg
14 augusti 2006
Bilar har en tendens att gömma sig bakom A-stolpen, iaf på de modeller där den är ganska bred.
Har varit nära åtskilliga gånger då jag körde taxi, då oftast volvo v70(otroligt breda stolpar)

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 augusti 2006
när man kommer in i rondeller gäller det att kolla väl i förväg annars är det lätt att man kan missa dem pga stolpen.

Fråga om du får köpa nya Saab Aero X så slipper du a-stolpen...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Wankel
1 080 Inlägg
14 augusti 2006
b-stolpen i en rx7 är livsfarlig...kan fan gömma en dubbeldeckare bakom den, har var bra nära att smälla några gånger

MDS Västerås

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
14 augusti 2006
Trådstartare
tack för svaren förmodligen var det a-stolpen det låter som det mest troliga alternativet.
och nej det small inte som tur va smile men tusan va rädd jag blev när en bil kommer precis framför och hade jag kört 10cm till hade den tagit i bilen.

1 417 Inlägg
15 augusti 2006
Jag har hittat bilar bakom min a-stolpe massor med gånger. Fan vad läskigt det är.

66 Inlägg
16 augusti 2006
Har hänt mig massor med gånger att bilar (och fotgängare) gömmer sig bakom a-stolpen.
Kan inte förstå att a-stolparna "växer" på vissa modeller, tror att antalet förare som råkat ut för sådana incidenter är svårräknade.
Men det var ju tur att det inte hände något!

Trevlig kväll!

Nknn
16 augusti 2006
Martin 9-3 skrev:
när man kommer in i rondeller gäller det att kolla väl i förväg annars är det lätt att man kan missa dem pga stolpen.

Fråga om du får köpa nya Saab Aero X så slipper du a-stolpen...

Precis, har hänt mig många gånger att man är helt säker på att det är fritt, men ändå dyker deet upp en bil från ingenstans tycker man, oftast är det dem som kommer från motsatt sida och redan är inne i rondellen. Därför har jag också alltid börjat kolla extra noga vid rondeller.

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg

Sök