2824
Sök

Hur tar man lös överdelen på baksätet på mercedes 200 -87 w125 och bak motor bak fällning på nackstöd funkar inte.

61 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
hoppas detta är rätt forum tråd. Jag har sökt och sökt och sökt

Jag håller på att fixa nytt överdrag på min bil och då märkte jag att jag inte kan fälla fram baksätet:/
jag får lös underdelen men inte överdelen på sätet är det så att den är bultad fast?  jag har ochså ett problem med nack stöden där bak dom går på el att man kan hissa upp och ner dom men ingett händer när man klickar på knappen. Kan det vara enkelt fel? ingen säkring har gått och man hör ingett där bak vid motorerna heller. är väll ingett jag är så brydd om men skulle va kul att få det att funka tongue Har nått fel på datan jag kan inte rätt vad jag har skrivit men om sätet är bultad fast hur tar man lös det??

61 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
ingen som har tagit lös baksätet på mercedes 200 -87

5 111 Inlägg
25 juli 2011
Går inte nackstödsfällningen i W124 på vakuum?

61 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
oj det kan ju vara sant har inte tänkt så mycket på det trodde dom gick på el på grund av strömbrytarn där fram smile

2 140 Inlägg
26 juli 2011
är de en kombi eller sedan? på sedan så sitter bak sätet i 3 skruvar längst ner, en på vardera sida och en i mitten sen trycker man sätet uppåt. Och nackstöden måste man vika upp manuellt sen trycker man på knappen så viks dom ner. smile och ja de är vakuum smile

Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

61 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Tack äntligen nån som svarar big_smile Nu blire att slita lös bak sätet. Ja det är en Sedan men grejen är att nackstöden är redan uppe men inte helt jag kan varken dra upp eller ner nack stöden. Jag har smörjt in med 5-56 men har inte hjälpt hmm allt ser hemskt fräsht ut därbak i bilen och är faktiskt stolt över att jag inte fick ett enda fel på besiktningen för att vara min första bil big_smile! kan det va så det finns nån säkerhets spärr där bak som gör att nack stöden är låsta? hmm

2 140 Inlägg
26 juli 2011
hmm.. hur ser de ut sitter nackstöden i baksätet eller sitter de i hatthyllan?

61 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
ehm dom sitter i hatt hyllan det är som en nedsänkning i hatthyllan där nackstöden viker bakåt sry om jag ger dålig beskrivning.

2 140 Inlägg
26 juli 2011
då vet jag precis vad du menar ser likadant ut i min smile
kanske man kan få loss vakuumslangen från klockan och suga i den så ska väl nackstödet gå ner? kanske jag vet inte har inte haft problemet smile

61 Inlägg
26 juli 2011
Trådstartare
Okej ska göra det när jag kommer hem tongue hör av mig hur det går för mig. cool

558 Inlägg
6 september 2011
funkade det för dig? tongue
har nämligen samma problem..

61 Inlägg
6 september 2011
Trådstartare
Nope jag har testat det mesta. Man kan få ner dom manuellt men det hjälper inte. Har dock inte testat så Görs så mycket Funderar på att kolla vars vakum suget ligger

558 Inlägg
7 september 2011
jag har kommit på det, under baksätet mot golvet på bilens vänstra sida så sitter det 1 slang eller två, sug i den som går bakåt mot skuffen, tills det tillslut fälls ner tongue

61 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
mercaa skrev:
jag har kommit på det, under baksätet mot golvet på bilens vänstra sida så sitter det 1 slang eller två, sug i den som går bakåt mot skuffen, tills det tillslut fälls ner tongue

Okej ska kolla upp detta så fort som möjligt kan du fälla ner dom med knappen där fram nu?

558 Inlägg
7 september 2011
det kan jag inte nu längre iaf. fungerade  klockrent förut, sen glappade det och funkade ibland, nu äre dött. har dock ingen aning vad det kan vara som gett med sig:P

61 Inlägg
7 september 2011
Trådstartare
mercaa skrev:
det kan jag inte nu längre iaf. fungerade  klockrent förut, sen glappade det och funkade ibland, nu äre dött. har dock ingen aning vad det kan vara som gett med sig:P

lät ju konstigt har tydligen inte funkat i 20 år enligt förra ägaren för mig xD

Sök