motorn sitter nu i och tyvärr hade jag inte kameran till hands just när vi hängde ner den men såhär blev det
det man fick göra för att motorn skulle passa det va att flytta över svänghjulet, motorfästena, använda det gamla tråget och flytta över oljesumpen.
allt gick bra att och när vi skulle sätta dit växellådan så gick det smidigt tills jag och kompisen hörde nåt som klicka till och vi titta på varandra och undra va det va, men med en liten snabbtitt så verkade allt ok och jag fortsatte skruva, men så när jag skulle sätta dit bultarna i ovankant så såg jag att sprängkåpan till växellådan var sprucken. det visade sig gasreglaget hängde ner och hamnade mellan lådan och blocket vilket vi inte såg när vi låg på golvet, så det va bara att ta ner lådan igen. som tur va hade jag en låda till ståendes så jag tog kåpan från den och flyttade över, sen va det bara att sätta dit lådan igen och det gick smärtfritt. fan va gött tänkte jag
. nu skulle vi dra fast den stora klumpen i automatlådan på svänghjulet och kompisen låg under medans jag snurrade på motorn och helt plötsligt i ett läge tog det tvärstopp vi funderade länge på vad det kunde vara och det visa sig att oljesumpsfästet slog emot vevaxeln.
det va bara att ta loss lådan igen och hänga ur motorn och ner med tråget. (j*vlar vad jag svor) det va lite klantigt att vi inte kollade det innan att allt gick fritt men i all mekiver så glömde vi det totalt, men nu var det fixat och motorn fick åka ner igen och på med växellådan och äntligen så sitter den där
.
nu ska al el kopplas också och det får nog min kompis fixa för han jobbar på saab/opel så han e min personliga bilelektriker nu
. jag hoppas nästa gång få me mig kameran så det blir lite mer bilder.