Adam91 skrev:
Jag undrar lite hur ni får pengar till era projekt. När man kollar runt här på garaget så ser man många som köper/gör saker med sina bilar som kostar en del.
är det mesta hårt jobb och sen lägga allt på bilen? Eller är det sponsring och i så fall hur långt kan man komma med sponsring?
Blev bara lite nyfiken då jag själv funderar på att dra igång med bilen
Jag har jobbat oerhört mkt timmar och utomlands under en 10 årsperiod vilket gjort att jag kan gå på restaurang. Ha andra hobbies och utvecklas inom dem också förutöver bilintresset. Jag har alltid varit bilintresserad och har ett teknikorienterat jobb vilket gör att man har en bred kunskap därifrån på styrsystem. Svetsar o svarvar ej så de större ombyggnationerna har jag lämnat bort. Inte en krona som jag blivit sponsrad men då kan jag tala om för de som gör tuningjobben vad för tok de gör.
Men jag börjar ej med ett intresse som jag inte har råd med för det första.
Så många Supra o Skylineägare jag pratat med som har jätteprojekt i garagen som de inte har råd att genomföra. Se till o inte hamna i den sitsen.
Välj ett objekt du kan starta upp bygget på där det finns kunskap o produkter till.
Gärna tävlingsverksamhet i olika nivåer.
Lättillgängliga billiga delar.
Då kan du även finna begagnade prylar.
En dag kanske du inte har samma ekonomi och då ska man inte behöva sälja bilen.
VOLVO RWD passar mig i handskaen
Det har gett mig massor med körtimmar o glädje.
Kan säga har man tid o ork lämna inte ifrån er bilen för de flesta tuningföretagen i sverige är rätt så inkompetenta när det gäller egna lösningar.
I alla fall till volvo rwd....då gäller företag som sysslar med tävlingsverksamhet
Har bråkat en hel del om kvalitet på jobben då jag jämför med vad vi producerar på jobbet.
Små enmanstuningfirmor som bara är ute efter pengar finns det gott om. De har ingen ide över hur de ska lägga upp en plan för hur de ska utvecklas eller vilken grundkompetens som krävs vid uppstart av företaget.
Har kommit till den nivån så jag har mer kompetens än dem men vill inte vara någon som utbildar dem gratis, vilket jag uppfattar som att det är många tuningföretags strategi. Ge dem bara knapphändig info. om du handlar med dem...
Lycka till hoppas du får mååååånga roliga körtimmar