2446
Sök

Köpråd: vad för neon ska man köpa?

562 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
Tja fan...

Har lite frågor anggände neon utvändigt.

1. Är det svår monterat på 240 (att dölja rören snyggt osv osv)?
2. Vad för neon ska jag köpa? har tänk mig: http://www.blueride.se/undercar-enfarga … l?cPath=35
3. Hur kopplar man in de? i cig utaget? bateriet med en sänkring?

Om ni har förslag med bättre underbody neon så skicka länk wink

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
led är snyggast . du kopplar ihop rören med en typ adapter o sen bara på strömbrytare ., hur simpelt som helst -

ja det går att dölja de på en 240 men bilen ska vara sängt för att de ska bli snyggast .

562 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
japp de är det

562 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
schysta puckar, är sättet bra som jag angav i länken?

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
ja led ger ett annat sken än vanligt neon ,. vet inte hur jag ska förkalaa. men de är mkt starkare enligt min åsikt.

har inte haft de kittet på någon bil men dom flesta är bra .

562 Inlägg
15 augusti 2006
Trådstartare
tack för hjälpen xD

2 652 Inlägg
15 augusti 2006
varsågod . lägg gärna upp en bild sen hur de blev

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 augusti 2006
Jag skulle inte köra på led, visst det kan hålla bättre men ljuset är så mycket sämre hmm, du kommer få fult med ljuspunkter under bilen coh det kommer se ut som om du har en ljusrand under bilen, altså inte ett mjukt glow som du får från äkta neonrör.

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

4 Inlägg
16 augusti 2006
Några bra är:

www.plasmaglow.com eller

www.streetglow.com

Tror dom användes till Fast and the Furious filmerna oxså...

250 Inlägg
16 augusti 2006
LED SUGER ***....går absolut inte att jämföra med RIKTIG neon, ej mds skit neon!!
Köp ordenkligt neon för över 2000;- om du ska få bäst ljus! led ger bara ett sken, NEON ger färgen, och det sprider sig bättre under...Led ser bara ut som en ljus linje under och ser absolut inte fylligt ut!

1 926 Inlägg
16 augusti 2006
Impreza_BlackDrake skrev:
LED SUGER ***....går absolut inte att jämföra med RIKTIG neon, ej mds skit neon!!
Köp ordenkligt neon för över 2000;- om du ska få bäst ljus! led ger bara ett sken, NEON ger färgen, och det sprider sig bättre under...Led ser bara ut som en ljus linje under och ser absolut inte fylligt ut!

Vårda spåket.... hmm

SSS -12
3 217 Inlägg
16 augusti 2006
Spelis skrev:
Impreza_BlackDrake skrev:

Vårda spåket.... hmm

Vi gratulerar honom till dagens mest mogna yttrande!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

43 Inlägg
16 augusti 2006
tobi skrev:
Tja fan...

Har lite frågor anggände neon utvändigt.

1. Är det svår monterat på 240 (att dölja rören snyggt osv osv)?
2. Vad för neon ska jag köpa? har tänk mig: http://www.blueride.se/undercar-enfarga … l?cPath=35
3. Hur kopplar man in de? i cig utaget? bateriet med en sänkring?

Om ni har förslag med bättre underbody neon så skicka länk wink

tjena! har själv samma L.E.D från blueride..fungerar utmärkt å lyser riktigt starkt.

#3 varje rör har en kabel med en stickkontakt i varje ende..som ska kopplas till en svartdosa som du får med,sedan från den går de en kabel som ska dras in i kup'en till den kontrollenhet som du får till.sen från den går de 2 kablar(+ -) som ska till batteriet.säkring sitter de en på + kablen. bara till å följa kopplingsschemat.

har nårra bilder på leden hur de lyser nattetid. ta en titt om du vill.

Mvh

Sök