4221
Sök

FM-Sändare

29 Inlägg
28 juli 2011
Trådstartare
Tjenare Garaget. Nu är det så att jag har införskaffat en ny bil som tyvärr varken har usb eller möjlighet för 3,5mm anslutning till stereon. Så planen är sån att jag hade tänkt skaffa en FM-Sändare och köra musik via den för att slippa börja böka med några stereobyten osv då detta skulle kräva en del jobb.

Vad jag har för krav på FM-Sändaren

Ska kunna köra USB-minne upp till 8GB
Vara lättnavigerad bland mappar osv
Kopplas direkt till 12v Uttag utan massa sladdar
Gärna ha en fjärrkontroll
Gärna ha shuffle funktion

Och så klart ha bra ljudkvalité!

Någon som har tips på någon sådan sändare? Gärna till ett rimligt pris.

69 Inlägg
28 juli 2011
Kolla på www.dealextreme.com.
Dom har massor med olika modeller till kanonbra priser. Gratis frakt med.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
28 juli 2011
kent-ivar skrev:
Tjenare Garaget. Nu är det så att jag har införskaffat en ny bil som tyvärr varken har usb eller möjlighet för 3,5mm anslutning till stereon. Så planen är sån att jag hade tänkt skaffa en FM-Sändare och köra musik via den för att slippa börja böka med några stereobyten osv då detta skulle kräva en del jobb.

Vad jag har för krav på FM-Sändaren

Ska kunna köra USB-minne upp till 8GB
Vara lättnavigerad bland mappar osv
Kopplas direkt till 12v Uttag utan massa sladdar
Gärna ha en fjärrkontroll
Gärna ha shuffle funktion

Och så klart ha bra ljudkvalité!

Någon som har tips på någon sådan sändare? Gärna till ett rimligt pris.

Är inte 100% men iaf vad jag har läst mig till så tappar en fm sändare mycket ljudkvalite, speciellt i de lägre registren. Finns ju ganska billiga cd-spelare.
Vad är det för bil då du inte vill byta?

213 Inlägg
28 juli 2011
Kan ju säga att det är lika bra att ge upp efter sökande när du ville ha bra ljud kvalite.

Finns inga som man kan spela lagom högt med utan att det låter som kriget.

29 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Hmm, det var ju inte bra... Hur ska man då bära sig åt? Pallar inte börja slita ut stereon osv, Det är en A6'a för övrigt. Hade ju varit lugnt om den tog mp3 skivor men den verkar ju inte göra det... Rymmer ju bara 15~ låtar på en vanlig CD

16 197 Inlägg
29 juli 2011
va e de för årsmodell på bilen?

"Testar man inte så får man aldrig veta"

29 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
-03

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
29 juli 2011
Jag missuppfatta helt de här, trodde inte du hade någon cd-spelare alls.
Har man däremot en så finns det ju ingen anledning alls att sätta i en fm-spelare.
En skiva kan ju ändå innehålla up till 80 min musik.. Räcker inte det så är det bästa att byta till en nyare! smile

5 198 Inlägg
29 juli 2011
Nitromast skrev:
Jag missuppfatta helt de här, trodde inte du hade någon cd-spelare alls.
Har man däremot en så finns det ju ingen anledning alls att sätta i en fm-spelare.
En skiva kan ju ändå innehålla up till 80 min musik.. Räcker inte det så är det bästa att byta till en nyare! smile

80 minuter är ju inge mycket,, ca 15-25 låtar när det inte är mp3.dock med en fm-sändare och en mp3 spelare/usb minne på 8gb så får du en helvetes massa musik

2 337 Inlägg
29 juli 2011
Sa jakla kass ar inte FM-sandare, tycker jag inte. Jag hade en Belkin Tunecast II forut som jag anvande till att kora Spotify i mobilen via. Efter lite pillande med frekvenser (bytte beroende pa vilken sida av stan jag var pa) fungerade det riktigt bra. Sjalvklart inget kristallklart ljud, men dog alldeles utmarkt till normalt lyssnande.

16 197 Inlägg
29 juli 2011
en FMsändare låter exakt lika "bra" som de låter när man lyssnar på radio... dock skulle ja inte köpa dom allra billigaste.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

29 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Kanske man får testa ändå, Någon som har tips på en bra sändare?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
29 juli 2011
Sarge skrev:
Sa jakla kass ar inte FM-sandare, tycker jag inte. Jag hade en Belkin Tunecast II forut som jag anvande till att kora Spotify i mobilen via. Efter lite pillande med frekvenser (bytte beroende pa vilken sida av stan jag var pa) fungerade det riktigt bra. Sjalvklart inget kristallklart ljud, men dog alldeles utmarkt till normalt lyssnande.

Å andra sidan är de ju ingen vidare kvalite på spotify mobile heller wink
Och de va ju kvalite han ville ha!

Till TS. köp en något dyrare FM sändare. Inget tradera tjafs då..

29 Inlägg

Sök