4318
Sök

Köprråd AUDI?

28 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Hejsan, sitter nästan med pengarna i handen på att köpa en ny bil. Har tänkt max 77 000 :-
Var inne på en volvo 2.5T men som tyvärr vart såld idag så nu har jag kollat runt lite mer. Ville ju helst ha en bil med lite mer hästar i. Skoda octavia RS har jag kollat på men av dem som finns i min prisklass är det inget som intresserar mig. Har dock hittat ett märke som heter audi!smile det är meningen att de ska vara en familjebil så behöver eran feedback
Senast redigerat av Toffa (5 augusti 2011)

2 763 Inlägg
29 juli 2011
Toffa skrev:
Hejsan, sitter nästan med pengarna i handen på att köpa en ny bil. Har tänkt max 77 000 :-
Var inne på en volvo 2.5T men som tyvärr vart såld idag så nu har jag kollat runt lite mer. Ville ju helst ha en bil med lite mer hästar i. Skoda octavia RS har jag kollat på men av dem som finns i min prisklass är det inget som intresserar mig. Har dock hittat ett märke som heter audi!smile det är meningen att de ska vara en familjebil så behöver eran feedback

Audi A4 2.4 V6 -02  (BILFIRMA)
Pris: 79 9000
Mil: 10 000 - 10 500
Övrigt: Fin i lack, finns på blocket (ingår dubbade däck)

Audi A6 2,4 World Cup -03  (PRIVAT)
Pris: 80 000
Mil: 8500 - 8900
Övrigt: Står att den är nerlackad. vad nu det innebär, ser bra ut på den enda bil som finns. via blocket

Har alltid velat ha en audi :] Ge gärna snabbt svar

Du letar efter en bil med kusar i, är det inte bättre med en 2,7T då? Vad jag har upplevt tycker jag inte att 2,4 v6 är så speciellt pigg.. yikes

Volvo - For Life

28 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
Från börjar letade jag, men tror hellre jag satsar på en felfri lågmilare, istället för en bil som gått 18000 hårda mil och reparationer för tusentals kronor! Vad är det för motor i a6:an? ingen v6a va? hur är audis v6or i övrigt

2 763 Inlägg
29 juli 2011
Toffa skrev:
Från börjar letade jag, men tror hellre jag satsar på en felfri lågmilare, istället för en bil som gått 18000 hårda mil och reparationer för tusentals kronor! Vad är det för motor i a6:an? ingen v6a va? hur är audis v6or i övrigt

Det kan ju faktiskt vara så att en som gått längre är bättre då oftast de dyra reparationerna är fixade och så och att de inte har varit kallstartade hela tiden som en del lågmilare är. 2,4 i A6 är en V6. Vad jag har hört så är det kamrem på deras V6:or och de ska tydligen vara svindyrt att byta på vag-verkstad! yikes

Volvo - For Life

28 Inlägg
29 juli 2011
Trådstartare
En Audi A6 3.0 AUT, SKINN -02 som gått 13500 då? Samma pris 79900, vad har du haft för audi? Vanliga fel osv man bör tänka på?
Senast redigerat av Toffa (29 juli 2011)

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
29 juli 2011
A6 med 2.4 liters V6:an blir ganska... trött. 3-litern är en annan femma, dock så har det varit en del problem med silen till kamkedjesträckaren på den motorn, silen till sträckaren lossnar och sätter igen med oljekoks varpå sträckaren blir utan oljetryck och ventilerna hamnar ur synk. Om du köper en 3-liter så kolla upp att den är servad noggrant, att intervallen överskridits med 500 mil är INTE ok i detta fallet. Jag personligen hade dock hellre valt en A4 istället för A6 med samma motor. A4:an är billigare i allt, försäkring, förbrukning och skatt, mindre bil =mindre vikt = mer kul, A6:an är mer lok än bil tyvärr, men har du behov av en större bil så har du.

Och givetvis ska det vara en quattro! Ska du åka framhjulsdrivet kan du lika gärna köpa en.... Saab?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

28 Inlägg
30 juli 2011
Trådstartare
Okej tack, ps: Det skiljer inte så jätte mkt mellan a4 och a6an dock, snackar ca. 40kg i vikt. 100kr mer i skatt osv smile men du gav mig en tankestund! Tusen tack för tips

1 Inlägg
30 juli 2011
har en quattro 2.8 V6  men  knackar i växellådan  vid backning  och körning på 1:an  är  det dyrt att byta låda  har hittat en beg.för  ca 7000

Sök