3473
Sök

TurboLundins 760 Turbo - goes 1jz driftcar

Ett projekt som dragit ut på tiden men hoppas på nytändning med motorbytet! Kommer köra med en 1JZ VVT-I motor, blir maxxecu, bmw låda m.m. m.m. Kommer förhoppningsvis kunna ses driftande på en bana nära dig i sommar ;)

253 073 Visningar
Uppdaterades senast 21 december 2015
25 Inlägg
3 februari 2013
TurboLundin skrev:
Överskattat med skärmvals!! Polaren använde det på sin,
Odetta blir minst lika bra & jag slipper köpa en skärmvals^^
Tackar smile

Valsade med en riktig vals på 245an, men handsläggan fick inte vila för det wink Fin bil!

Just livin' life - VIP Style
315 Inlägg
3 februari 2013
Lånar tråden lite för att höra om där är någon som kan svara på -
Skadas lacken utan uppvärmning om du slår försiktigt med hammare eller så? Om vi säger jag har en hårfön eller något, kommer lacken spricka då?

-Jimmy.

Just live life - VIP Style.

818 Inlägg
3 februari 2013
JM-Racing skrev:
Lånar tråden lite för att höra om där är någon som kan svara på -
Skadas lacken utan uppvärmning om du slår försiktigt med hammare eller så? Om vi säger jag har en hårfön eller något, kommer lacken spricka då?

-Jimmy.

Du får använda en värmepistol, då är det mindre risk att lacken spricker smile

22 Inlägg
4 februari 2013
tycker det är lite mycket snack å lite verkstad smile hoppas på lite bättre uppdateringar:)

764 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
V-Classon skrev:
TurboLundin skrev:
Överskattat med skärmvals!! Polaren använde det på sin,
Odetta blir minst lika bra & jag slipper köpa en skärmvals^^
Tackar smile

Valsade med en riktig vals på 245an, men handsläggan fick inte vila för det wink Fin bil!

Haha okej! Tackar smile

764 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
BaconKrull skrev:
tycker det är lite mycket snack å lite verkstad smile hoppas på lite bättre uppdateringar:)

Om det inte passar, följ inte tråden!

20 Inlägg
764 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
Darisca skrev:
grymt bygge! prem lagd!

Tackar! Kul att höra big_smile

Putsnörd!
277 Inlägg
4 februari 2013
Jävlar vad härligt projekt! Nu får man ju motivation att bli klar med sin egen också! big_smile  prem lagd och har läst igenom hela tråden wink  hoppas M90 håller för dig smile

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)

764 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
golfmk_3 skrev:
Jävlar vad härligt projekt! Nu får man ju motivation att bli klar med sin egen också! big_smile  prem lagd och har läst igenom hela tråden wink  hoppas M90 håller för dig smile

Kul att man kan ge motivation till andra! big_smile Bara att bygga på!
Alltid roligt när någon läst igenom allt, tack för det smile Ja det får vi hoppas^^

22 Inlägg
4 februari 2013
TurboLundin skrev:
BaconKrull skrev:

var inte ritkigt så jag menade tongue menade mera på att det snackas mycket i tråden å jag ser alldeles för lite uppdateringar wink inge illa menat ;tongue vill bara se mera uppdateringar :=

764 Inlägg
4 februari 2013
Trådstartare
BaconKrull skrev:
TurboLundin skrev:
BaconKrull skrev:

var inte ritkigt så jag menade tongue menade mera på att det snackas mycket i tråden å jag ser alldeles för lite uppdateringar wink inge illa menat ;tongue vill bara se mera uppdateringar :=

Jag gillar att det snackas mycket! Uppdateringar kommer när det hänt någe^^

764 Inlägg
20 februari 2013
Trådstartare
Eliiaasson skrev:
Hur går det? smile

Inte hänt så jättemycket sen sist! Byggt om ena hjulhuset fram & fixat med usa-fronten vilket du kan se om du kikar in på min bil smile Hoppas på delar nästa vecka så man kan få ner den på marken snart, uppdaterar när det finns lite mer grejer att visa smile

Low is a lifestyle
364 Inlägg
20 februari 2013
TurboLundin skrev:
Eliiaasson skrev:
Hur går det? smile

Inte hänt så jättemycket sen sist! Byggt om ena hjulhuset fram & fixat med usa-fronten vilket du kan se om du kikar in på min bil smile Hoppas på delar nästa vecka så man kan få ner den på marken snart, uppdaterar när det finns lite mer grejer att visa smile

Japp, såg detta smile Blir ruggigt göttt (=

764 Inlägg
4 mars 2013
Trådstartare
TobiasEkstranD skrev:
ska du inte ''valsa'' mera bak smile ?

Nej! Det är ju dubbelplåt, ska det baknas mer så måste jag nog spackla och lacka om skärmkanterna!
Detta räcker gott smile

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
26 mars 2013
Läst igenom hela tråden , ser riktigt bra ut smile får vi se om man ser den irl i sommar då , Uppsala är inte så stort smile prem lagd & hoppas på ny uppdatering snart! Mvh / Simon

Det blir som det blir!

764 Inlägg
27 mars 2013
Trådstartare
Dream_ skrev:
Läst igenom hela tråden , ser riktigt bra ut smile får vi se om man ser den irl i sommar då , Uppsala är inte så stort smile prem lagd & hoppas på ny uppdatering snart! Mvh / Simon

Tack tack smile Är i uppsala rätt ofta så du kommer att se de^^
Har inte orkat ta tag och göra en update men körde bilen till jobbet idag så lite har det hänt sen sist wink
Dock inge coils än men fjäderlös sålänge!

255 Inlägg
27 mars 2013
Och ser förjävligt bra ut, bilder kommer* Glömde du wink

Sök