31 juli 2011
Trådstartare
Tjena, har renoverat min d24 tic som sitter i min 245a. Köpte bilen med rasad topp, pga felinställd kam efter topp packnings byte, så det vart ventilras. Då fixade jag en annan motor, den motorn ville inte starta på startmotorn, fick bara igång den när vi rullade, när den väl gick var den orklös o vit/grå och lite svart rök, men tog det gamla blocket o renoverade istället, men har nu fixat andra, kolvar,stakar o vev och topp. Nya kolvringar, lager, honat block och ny toppackning. Nu när i den renoverade motorn sitter är det fortfarande samma problem med att den inte vill starta på startmotorn, men det tänder till mycket mera nu, har dock fått igång den några gånger på starten men det är sällan. startar direkt om man rullar o går riktkigt fint, ryker inget vitt längre, bara lite svart om man trycker på:). Sen märkte jag att glödningen slår av när man vrider till startläge, ska det vara så? Är det pumpen som är felinställd?, försökte ställa in den med indikatorklocka men det är väldigt svårt när man inte har det där specialverktyget som ska sitta mellan pumpen o klockan. Är väldigt tacksam om det är någon som kan ge tips om vad det kan tänkas vara.
Mvh Krille