2 augusti 2011
Trådstartare
Hej!
Bytte nyss kammen och kamremmen på min gamla volvo 740, det är en 86a med B230A motorn.
När jag hade satt i kammen, så var jag inte så noga med att ställa remmen rätt, detta resulterade i att den misstände och sedan gick remmen åt pipsvängen, kuggen slets bort på 5cm av kammen, så jag åkte upp till centrum o köpte mig en ny rem och 2 tändkablar då dessa hade gått sönder.
Nu har jg med lite hjälp fått på remmen och allting igen, vi var noga med att ställa markeringen upptill på rätt ställe, den nertill och även den som sitter i mitten.
Allt såg jätte br ut, vi provstartade den för att se att kamremmen fortfarande var bra spänd, nästa gång när jag startade den, när servon och generatorn och allt var monterat igen, startade jag den igen men då misständer den enormt mkt på låga varv, den går på tomgång, men gasar man vid tomgången så går den upp till ca1500varv, sen måste man pumpa på gasen eller hur man ska beskriva det, för att den ska öka i varv alltså, då gör den det men den misständer, och bluddrar extremt mycket, när man kommer upp i höga varv går den bra.
Tacksam för hjälp med dett problem!
Mvh FranssonJr
Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)