Mitt råd är alltså att demontera oket helt. Plocka ut kolven. Är det lite rost i cylinderloppets början kan man ta lite fint (400-800) våtslip. Rengör loppet noga. Kolven får inte ha hack/rost på den del som löper i loppet. Montera den inre gummitätningen i loppet, smörj med bromscylinderfett, smörj även loppet invändigt. Trä sedan på dammskyddet i den ände som skall in i loppet först, låt den del av dammskyddet som skall passas in i "lopp-spåret" vara så mycket utanför kolven att man kan pilla in delen som skall vara i spåret utan problem. Sedan är det bara att trycka in kolven, skall gå med handkraft, om den skall skruvas in så skall det oxå gå lätt att skruva. Good luck!
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure