den sitter efter katten så det skall inte vara det som är fel men det är väl om den får fel värden imed racekatten men jag funderar på om det går att lägga bricker imellan så den inte går så långt ner i röret och kanse lura den lite på de?
den sitter efter katten så det skall inte vara det som är fel men det är väl om den får fel värden imed racekatten men jag funderar på om det går att lägga bricker imellan så den inte går så långt ner i röret och kanse lura den lite på de?
Kommer ju knappast fungera... Den mäter ju avgaserna oavsett var i röret den sitter. Känner av att katalysatorn inte lyckats rena dom ordentligt då den förmodligen går för kall o inte funkar vid normal körning. Vanligt "fel" på racekattar men märks på bilar som inte har sån lambdasond endast när man försökar komma igenom kontrollen hos bilprovningen...
Enda sättet att lura givaren är att köra så pass hårt att katalysatorn blir så varm att den fungerar. Eller som sagt ett chip anpassat för ändamålet.
Enda sättet att lura givaren är att köra så pass hårt att katalysatorn blir så varm att den fungerar. Eller som sagt ett chip anpassat för ändamålet.
eller spaca ut givaren ;-)
googla CEL-fix
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-