3680
Sök

Motorlampan lyser på min V70r!!!!!!!!!!!

6 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Har felsökt bilen och får felkod "huvudsakliga katalysatorn under tröskelvärdet" och det kan väl ha lite med att det sitter racekat på?

Någon som vet någon lösning på detta?

Tacksam för svar!

MVH Jocke

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
4 augusti 2011
Ja det kan troligen ha att göra med racekatten, men du har postat i fel forumsdel.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 824 Inlägg
4 augusti 2011
var sitter den bakre lambdasonden? det ska sitta en framför och en efter katten.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

6 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Ja det kan troligen ha att göra med racekatten, men du har postat i fel forumsdel.

vilket forum skall jag välja då?

6 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
den sitter efter katten så det skall inte vara det som är fel men det är väl om den får fel värden imed racekatten men jag funderar på om det går att lägga bricker imellan så den inte går så långt ner i röret och kanse lura den lite på de?

6 Inlägg
4 augusti 2011
Trådstartare
Tack Tack:D

Offroad Racing
3 122 Inlägg
4 augusti 2011
jocke_V70R skrev:
den sitter efter katten så det skall inte vara det som är fel men det är väl om den får fel värden imed racekatten men jag funderar på om det går att lägga bricker imellan så den inte går så långt ner i röret och kanse lura den lite på de?

Kommer ju knappast fungera... Den mäter ju avgaserna oavsett var i röret den sitter. Känner av att katalysatorn inte lyckats rena dom ordentligt då den förmodligen går för kall o inte funkar vid normal körning. Vanligt "fel" på racekattar men märks på bilar som inte har sån lambdasond endast när man försökar komma igenom kontrollen hos bilprovningen...

Enda sättet att lura givaren är att köra så pass hårt att katalysatorn blir så varm att den fungerar. Eller som sagt ett chip anpassat för ändamålet.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Forummoderator
10 576 Inlägg
4 augusti 2011
henke_99 skrev:
Enda sättet att lura givaren är att köra så pass hårt att katalysatorn blir så varm att den fungerar. Eller som sagt ett chip anpassat för ändamålet.

eller spaca ut givaren ;-)

googla CEL-fix

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

4 824 Inlägg
4 augusti 2011
torpis skrev:
henke_99 skrev:

eller spaca ut givaren ;-)

googla CEL-fix

precis, detta får man ibland även göra på lite nyare Imprezor för att motorlampan inte ska tända sig så det är inga konstigheter.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

6 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Tack för svar:)

Sök