3371
Sök

Hur mycket bensin drar en Mazda 323 1,6i från -88

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Köpte en mazda 323 1,6i från -88 idag.

Glömde fråga säljaren hur mycket soppa den drar per mil. Någon här som vet?

Evildan
5 augusti 2011
Uppskattningsvis 0,6-0,7 blandad normal körning.
trevliga bilar som det sällan är några problem med förutom viss rostbenägenhet.
välkommen till G.org.

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Okej, tack för svaret smile

Det blir väl troligen mest stadskörning till affären, dagis/skola etc, så då kan jag räkna med en ca 0,7 då?

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2011
Nej, inte 0.7. Jag tror på mindre! En kompis har en likandan, fast 90a. Han kan fan köra en vecka, o ibland mer, på 100kr typ, medans jag knappt klarar veckan på 200kr.

Är det mkt stadskörning, dagis, willys, maxi osvosv så har du köpt ultimata bilen smile

Fart missbrukare

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 augusti 2011
BMWgrabben skrev:
Nej, inte 0.7. Jag tror på mindre! En kompis har en likandan, fast 90a. Han kan fan köra en vecka, o ibland mer, på 100kr typ, medans jag knappt klarar veckan på 200kr.

Är det mkt stadskörning, dagis, willys, maxi osvosv så har du köpt ultimata bilen smile

Glöm inte att åka via bolaget ibland.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2011
Haha! wink

Fart missbrukare

Evildan
5 augusti 2011
BMWgrabben skrev:

Våran Mazda drog ännu mindre än 100kr förra veckan för då åkte vi bara 3km med den, förbrukning räknas i hur mkt soppa det går åt per km alt mil inte per vecka?
Då jag ibland kört 100mil per vecka när jag pendlade och skulle ha jublat över en bil som drar 100kr per vecka.

Det beror helt på hur långa sträckor och hur mkt kallstarter som det blir, jag har haft ett gäng 323 av den aktuella modellen och på ren landsväg tar dom runt 0,5 däremot vid blandad körning ligger dom faktiskt runt 0,6-0,7 som jag skrev.

666 Inlägg
5 augusti 2011
BMWgrabben skrev:

köra en vecka för 100 spänn säger inte så mycket tongue

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2011
Jag var otydlig i mitt första inlägg!

Kompisen i fråga kör mkt hem-jobb-hem-jobb. Men sen tillkommer andra fritidssysslor som en vanlig "svensson" smile

Även systemet tongue

Fart missbrukare

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Men vad bra att jag har köpt den ultimata bilen då, synd bara att jag inte kan behålla den ;D

Har bara köpt den för att ha en egen bil att övningsköra i. Tyvärr så får inte resten av familjen plats i den och jag vet inte ens om jag kan klämma in småttingarna där med sina stolar när det är en två-dörrars.

Så när jag har körkortet i hand blir det att leta efter en kombi. Har ju hund också wink

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2011
JennieF skrev:
Men vad bra att jag har köpt den ultimata bilen då, synd bara att jag inte kan behålla den ;D

Har bara köpt den för att ha en egen bil att övningsköra i. Tyvärr så får inte resten av familjen plats i den och jag vet inte ens om jag kan klämma in småttingarna där med sina stolar när det är en två-dörrars.

Så när jag har körkortet i hand blir det att leta efter en kombi. Har ju hund också wink

Jobba hårdare, öppna plånboken o köp en V70! big_smile

Fart missbrukare

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Förresten, en jäkla lampa lyser och jag får inte av den. Var inne i bilen och torkade ur den tidigare idag. Var ut med lite saker till den nyss och såg då att lampan till radion lyser.

Trycker jag på den lysande lampan startr radion upp, och trycker jag på den igen stängs radion av men lampan, vilket jag gissar det en gång stått "power" på, lyser fortfarande rött. Och jag har inte den blekaste hur man får av den. Någon som vet hur man bär sig åt?

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
JennieF skrev:

Men fan vad dyrt. Vet du vad kidsen kostar egentligen? lol

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2011
JennieF skrev:
BMWgrabben skrev:
JennieF skrev:

Antingen kids lr bil tongue haha, nedå. Underbart med kids wink Men ta o jobba hårdare, som alla andra. Jag har inga kids, men jobbar nog mest här på garaget, förutom dom som har eget! wink

V70 är en trevlig bil tycke rjag smile alt. saab 9-5 smile

Fart missbrukare

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
Förresten, en list har lossnat och hänger á la tattare, kan man dra fast den med lite superlim eller måste det vara några andra fioler för att få fast den?

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
JennieF skrev:
BMWgrabben skrev:

Antingen kids lr bil tongue haha, nedå. Underbart med kids wink Men ta o jobba hårdare, som alla andra. Jag har inga kids, men jobbar nog mest här på garaget, förutom dom som har eget! wink

V70 är en trevlig bil tycke rjag smile alt. saab 9-5 smile

Nä jag ska plugga var tanken så det blir många fattiga år framöver lol

Trucker
2 710 Inlägg
5 augusti 2011
Tjejen pluggar. Det är dyrt! Beror ju dock på, hon e på universitetsnivå..

Fart missbrukare

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 augusti 2011
323 går billigt om det inte är "invalidaggregat" i den, lister som lossnat sätts fast med lämplig plåtskruv på bilar i denna prisklass alternativt nåt kladdigt lim.
Lampan på radion är troligen en standby-indikator och går troligtvis inte att stänga av, den drar i så fall så jävla lite ström att klockan är ett större bekymmer. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
BMWgrabben skrev:
Tjejen pluggar. Det är dyrt! Beror ju dock på, hon e på universitetsnivå..

Ja nu är jag ju föräldraledig nästan ett år till men det blir man inte heller rik på kan jag lova lol Men sen blir det uni/högskola var väl tanken = fattig resten av livet tongue

87 Inlägg
5 augusti 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
323 går billigt om det inte är "invalidaggregat" i den, lister som lossnat sätts fast med lämplig plåtskruv på bilar i denna prisklass alternativt nåt kladdigt lim.
Lampan på radion är troligen en standby-indikator och går troligtvis inte att stänga av, den drar i så fall så jävla lite ström att klockan är ett större bekymmer. smile

Och vad är ett "invalidaggregat" för nåt? smile

Så bra då, då kan jag sova lugnt utan att oroa mig för att bilen är batterilös imorgon då. Men hur kunde den bara ploppa på sådär? Är tvärsäker på att den var av tidigare idag.

Sök