Först ut då! Har jobbat som tusan med bilderna för eran skull (eller så lider jag av sömnlöshet)
Nåväl! Ju med att det mer eller mindre är samma åk som kommer till träffarna om och om igen (inte för att det är tråkigt) så har de flesta redan sett bilderna, samt att det finns en hel uppsjö utav fotografer, som faktiskt tar identiska bilder på samtliga bilar. Jag bestämde mig därför att gå min egen väg!
Nu satsar på att köra HDRI (High Dynamic Range Illustration) bilder på träffarna istället. Detta innebär dock färre bilder då varje bild tar längre tid att plåta på fält (jag är inte proffs tyvärr) och tar sin tid att redigera på datorbordet. Så ni som har uppmärksamma åk, som ändå inte har kommit med beror på att ni har alldeles för mycket folk kring bilarna, då ni kommer att märka att rörelser i bilderna inte är det lättaste för mig.
Anyways! Här är bilderna att skåda!
Ser ni mig på träffarna så är det bara att skjuta undan folk om ni vill ha HDRI bilder
Svar ja! Ni får ta bilderna om ni vill, se dock till att de stannar i samma skick, med logga och allt! Med ett annat ord, redigera INTE!
Jag visste om att det skulle dyka upp angående HDR, vissa gillar det och vissa inte . För mig är det en annorlunda grej att göra utöver det vanliga. Jag kan få de att se ut som verkliga bilder (riktig HDR), men jag gillar det "konstnärliga" utseendet som bilderna kan få .
Anledningen till korniga pixlar på vissa bilder beror på att jag har inte lagt mer än 20 minuter per bild på redigering. Det var mest en kul, annorlunda grej, att posta HDRI (som jag kallar det) istället för vanliga bilder, som det förmodligen kommer dyka upp rätt många av snart =P.
Måste tyvär säga att det du gjort i fotomatix ser hemskt ut på alla sätt.Försök att hitta en balans om du ska försöka använda flera exponeringar. Här är en kille som inte givit upp HDR träsket än och vissa av hans bilder ser ok ut tycker jag.
Har tyvärr lagt upp allt jag har tagit på träffen, det var inte lätt med så mycket rörelser...
...plus att jag har en tendens att prata lite för mycket med folk, mycket snack och lite verkstad alltså
Nu måste jag försvara mig med att jag kan göra någorlunda HDR bilder, MEN att jag tycker att "måleri/piccasso" effekten är snyggare Jag är väl inne i en sån period nu kanske?
Har tyvärr lagt upp allt jag har tagit på träffen, det var inte lätt med så mycket rörelser...
...plus att jag har en tendens att prata lite för mycket med folk, mycket snack och lite verkstad alltså
Nu måste jag försvara mig med att jag kan göra någorlunda HDR bilder, MEN att jag tycker att "måleri/piccasso" effekten är snyggare Jag är väl inne i en sån period nu kanske?
HDR är riktigt läckert om man använder det på rätt sätt. Tycker som 2002tii att vissa ser hemska ut. Som tex bilden på den gröna ford focus RS. Hade du lagt lite mer tid så hade den kunnat bli riktigt bra, men nu försvinner färgen.