2919
Sök

Motorenoverare i västerås

8 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
tjena min ford st220 har blivit dålig i hjärtat söker nu nån som är duktig på att renovera jag behöver nytt vevlager nytt ramlager och slipad vev mm önskar  tips på duktiga killar och tjejer i västeråstrakten

galen
85 Inlägg
7 augusti 2011
jocke på jospeed/chipdepån är duktig om du letar efter en firma

8 Inlägg
7 augusti 2011
Trådstartare
okej tack för tipset mig spelar det ingen roll om det är en firma eller ej bara de är seriösa och kunnnig och bra pris mina misstankar är att vevaxel lagret är finito här kommer en länk vad tror ni ?
http://www.youtube.com/watch?v=fhqpn3kuG8U
Senast redigerat av silverwolf (8 augusti 2011)

galen
85 Inlägg
8 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
tackar igen men frugan skall börja plugga så det kommer inte att bli några pengar över så jag har bestämt mig för att försöka byta bort den mot nån fungerande bil som är någorlunda bränslesnå känns ju så dumt att låta den stå i minst ett till två år till och därförl satte ut den på blocket ikväll och just nu så känns det skit men så är det och så får det bli
Senast redigerat av silverwolf (28 augusti 2011)

8 Inlägg
17 september 2011
Trådstartare
:(måste säga att det verkar inte som det finns nåt intresse för dessa bilar när dom är defekta undrar vad det kan bero på  dom kanske inte är så bra egentligen det är väl ingen fara men tycker det är synd att den skall stå för jag har inte råd att fixa den finns det nån som vill byta mot fungerande familjebil?

15 Inlägg
14 oktober 2011
Problemen med ST220;
1, Slukar soppa om man har tung fot.
2, Går sönder lätt om man inte sköter oljan.
3, Dyra att trimma.
4, Dyr skatt och försäkring.

Nått som är bra är att man kan hitta billiga delar på Ebay.co.uk.

Har du röd klädsel i bilen så köper jag gärna förarstolen om den är i bra skick wink
Senast redigerat av PomST (14 oktober 2011)

8 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
PomST skrev:
Problemen med ST220;
1, Slukar soppa om man har tung fot.
2, Går sönder lätt om man inte sköter oljan.
3, Dyra att trimma.
4, Dyr skatt och försäkring.

Nått som är bra är att man kan hitta billiga delar på Ebay.co.uk.

Har du röd klädsel i bilen så köper jag gärna förarstolen om den är i bra skick wink

håller med på samtliga punkter ovan sad

nej nån röd kädsel finns ej har ljust skinn i min.
nu lite update om läget för bilen:
bilen lämnades in här i västerås hos en lokal motorrenoverare och motorn plockades ur och då framkom att samtliga vevlager var trasiga och 2 st vevstakar var dåliga  det roliga i tragedin var att motorn inte lät speciellt mycket det ända man hörde var ett "klonkande" ljud när den vart varm. vi kommer tillsammans överens om att det motorn inte var lönt att laga och jakten på en ny sattes igång. hittade en på ett ford forum  för 15000 kr motorn  är nyrenoverad med  ny vevaxel, vev och ramlager. Ny packningssats till block och topp. Riktplanad topp, blästrade och mirafrästa ventiler och clevite 77 performance P-seriens lager i hoppas nu bara att motorn går som lovat och att inga problem tillkommer smile det som är lite roligt är att det tog renoveraren 18 timmar att få ner motorn snacka om att st220  är välbyggd smile

188 Inlägg
28 april 2012
fins inga lager att köpa till dom

8 Inlägg
28 april 2012
Trådstartare
FordPer skrev:
fins inga lager att köpa till dom

jasså?  säker på det ?
http://nautilusperformance.com/performa … ct=9153774

188 Inlägg
28 april 2012
ok för när jag frågade på en biltillbehörs firma sa dom att de inte fanns men de var ju bra tack för tipset mvh per

15 Inlägg
29 april 2012
Ford erbjuder bara hela skiten (med vev o allt har jag för mig) och inte lager löst.
Alla delar finns på Ebay lösa.

När du får nya motorn, om du är ute efter lite mer effekt och har några kronor över så hojta till. Jag har en hel del unika grejer på min som har tagit den till över 250hk. Vet inte effekten nu då jag inte har bänkat men jag drog en Insignia OPC här om dagen.

8 Inlägg
11 juni 2012
Trådstartare
PomST skrev:
Ford erbjuder bara hela skiten (med vev o allt har jag för mig) och inte lager löst.
Alla delar finns på Ebay lösa.

När du får nya motorn, om du är ute efter lite mer effekt och har några kronor över så hojta till. Jag har en hel del unika grejer på min som har tagit den till över 250hk. Vet inte effekten nu då jag inte har bänkat men jag drog en Insignia OPC här om dagen.

nej några pengar blev det inte över tyvärr gick på runt 55000 totalt och allt detta för lite för lite olja mad
men den går ju hur gott som helst

har inte ställt på den än för det är lite mer som måste fixas innan bla ett bromsok,fylla på ac  sen ska den ju skattas 2990 kr:lol:

funderar faktiskt på att avyttra den då jag använder den till jobbet (ca 2 mil t/r)  ska väl försöka byta bort den mot nåt annat åkbart tror jag men får se hur jag gör.....

Sök