3448
Sök

Vad har ni varit med om för märkliga försäljare?.

1 129 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Jag beställde ett insats sportfilter till min BMW e36 318i  från Lintec för några veckor sen. Försäljaren va trevlig och rätt uppriktig. Och vi kom överens om att han skulle skicka ett filter och en faktura till min pappas företag genom DHL pga att de inte hade några direkt positiva erfarenheter av posten. Men fast att nästan en vecka hade gått så kom det inget filter, så jag kontaktade försäljaren igen. Då fick jag veta att dom bara hade lagt filtret i ett brev, satt på frimärke och lagt det i postlådan för att spara tid och pengar. Men de hade inget kolli nr eller nåt sånt som man kunde söka efter brevet med. Utan bad mig om att ha tålamod och vänta ifall att brevet döck upp.

Efter 2-3 veckor så kontaktade jag Lintec igen och sa att inget filter hade kommit, så dom beslutade sig för att skicka ett nytt filter fast genom DHL denna gången. Efter några dagar så ringde jag och fråga om dom hade nåt kolli nr på brevet eftersom inget packet eller avisering hade kommit och fick ett nummer som visade att brevet hade kommit fram. Så jag åkte och hämtade ut det. Men när jag öppnade o tog fram filtret så fick ja se att jag hade fått ett filter till en BMW e30 316-318 M40 fast att jag hade beställt filter till en BMW e36 316-318 M43.

450 Inlägg
8 augusti 2011
Är de inte så enkelt som att du kan ringa till honom och tala om att han tagit fel filter och be honom skickat rätt?, kan ju va så att dem ligger så när varandra på hyllan att han helt enkelt tog fel?

/henke

1 129 Inlägg
8 augusti 2011
Trådstartare
Henrik-N skrev:
Är de inte så enkelt som att du kan ringa till honom och tala om att han tagit fel filter och be honom skickat rätt?, kan ju va så att dem ligger så när varandra på hyllan att han helt enkelt tog fel?

/henke

Det har ja redan gjort smile. Han skickade inte bara fel filter, utan han skickade inte med nån faktura heller tongue.

Girls go fast
893 Inlägg
8 augusti 2011
När jag var och skulle kolla på min nuvarande Audi så saförsäljaren att han hade en Volvo s80 till salu. Men jag sá som de var att jag var inte intresserad av en volvo då de drar för mycket bensin för min plånbok (lånade killen v70 t5a efter de vart körbörbud på hondan) var på gubben säger att han har en t5a till salu... hm.. de är ju med volvo...

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874

Sök