2764
Sök

Vad har jag gjort för fel?

Jävel
2 018 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Varför finns det inget sug efter bilen?

http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_945 … 11&w=2

För dyr?
Ska jag vänta tills vintern?
Ändå är den ju rätt påkostad och Nybesiktigad o Nyskattad..

Haft en som provkörde o ville ha AC, så de gick ju inte.. o en som ville byta mot en moppe.
Andra annonser brukar man ju iaf få ett tiotal svar på.

You got to risk it, to get the biscuit :)

- Fartdåre
91 Inlägg
11 augusti 2011
Tror nog att 13.000 är lite för dyrt för en 91a som gått 35.. Sälj den om någon månad istället då folk börjar köpa vinterbilar smile

Varför åker rånare fast när Q-park alltid klarar sig?
Varför får dom inte psykvård?! :-)

84 Inlägg
11 augusti 2011
5 tusen för dyr, nylackad med rinningar och miltalet, garanterat.

Även fast bilen säkert går 30k mil till så är de flesta människor nojjiga över högmilare tyvärr.

Jävel
2 018 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Okej, då låter jag annonsen gå ut, o så lägger ja ut den billigare till hösten smile

Aldrig nöjd
804 Inlägg
11 augusti 2011
Sänk priset och ta bort bilen från Garaget.org. Lägg därtill in fler bilder i annonsen och skriv lite utförligare om bilen för att verka mer seriös.

Livet är för kort för att äga Volvo.

Jävel
2 018 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Får bli till hösten då.

Men en bil i 10-k kronors klassen borde inte behöva så mycket mer beskrivning tycker man, men jag hade väl fel där.

5 089 Inlägg
11 augusti 2011
Hur kan 13000 vara för dyrt? Folk är för snåla nuförtiden...

\Lindgren

Aldrig nöjd
804 Inlägg
11 augusti 2011
FLindgren skrev:
Hur kan 13000 vara för dyrt? Folk är för snåla nuförtiden...

Det är en 20 år gammal Volvo med trasig AC och 35k på mätaren, inte guld.

Plankpojk skrev:
Men en bil i 10-k kronors klassen borde inte behöva så mycket mer beskrivning tycker man, men jag hade väl fel där.

Fast det där är lite fel tankesätt tycker jag. Din annons är väldigt neutral, vilket kan verka som att du bara vill bli av med bilen. Vinkla det istället till att det är en väldigt prisvärd bil; Att döma av alla trådar om köpråd här på Garaget så ställer folk relativt höga krav och letar väldigt väl efter bilar i den prisklassen.

Ett annat sätt att göra bilen mer intressant kan vara att ta bättre bilder. Din bil ser nämligen ut att vara i ganska fint skick och inte någon skrothög, visa det genom bra bilder på exteriör och interiör!

Livet är för kort för att äga Volvo.

2 982 Inlägg
11 augusti 2011
jag letar efter en bruksis, dock liiiite mindre budget än vad du lagt ut din för.
ta bättre bilder, spec inredning, baksäte, baklucka. d e ju sånt som är intressant på en sådan bil i den prisklassen.

Jävel
2 018 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Tack för tipsen, jag får ge mig ut på en liten fotorunda då. Blev lite taggad nu så de kanske blir en ny annons till kvällen smile
Rock-Star, De är prutbart, jag ska ta bättre bilder smile

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 augusti 2011
10 jämna borde väl gå att få? Jag sålde min -91 745 för 1,5 år sedan för 8K, och den var slö, vit, utan däck & hade gått 39500.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

886 Inlägg
11 augusti 2011
En sak jag reagerar på är att det är en tidig årsmodell, kanske till och med den första? Personligen är jag lite nojjig för tidiga årsmodeller av en bilmodell på grund av barnsjukdomar osv. Å andra sidan borde eventuella barnsjukdomar visat sig vid det här laget.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

SÄNK MER!
389 Inlägg
11 augusti 2011
Wicca skrev:
En sak jag reagerar på är att det är en tidig årsmodell, kanske till och med den första? Personligen är jag lite nojjig för tidiga årsmodeller av en bilmodell på grund av barnsjukdomar osv. Å andra sidan borde eventuella barnsjukdomar visat sig vid det här laget.

just 940 borde inte ha några barnsjukdomar då sågott som hela bilen är en 740

785 Inlägg
11 augusti 2011
All bilförsäljning är dålig just nu..
Kolla bilar på blocket..!!!
Menar en hummer H2 för 169'??
Z4 M för struntsummor.
Cayman S för 310' ??!
Nyare M5:or för runt 300'
För att bara dra några exempel.
Tyvärr ser många att över 30 000 mil är
det en stor risk med bilen..
Folk i allmänhet vill inte betala något för
nya bilar med låga mil på mätaren.

Its not the fart that kills, its the smell...

342 Inlägg
11 augusti 2011
Masquerade skrev:
Sänk priset och ta bort bilen från Garaget.org. Lägg därtill in fler bilder i annonsen och skriv lite utförligare om bilen för att verka mer seriös.

Och ta bort det negativa det får dom upptäcka själva smile

342 Inlägg
11 augusti 2011
Lägg ut den för 9 nånting Ex 12900 folk, visst det är bara en 100-lapp men man lurar hjärnan och tror att det är mycket billigare tongue

Rumpmas
3 860 Inlägg
11 augusti 2011
Jag är av den bestämda uppfattningen att det går att sälja vilken bil som helst när som helst. Frågan är om man får ut det man vill? Det gäller ju att någon är villig att betala vad man vill ha för bilen, och "utbudet" av köpare varierar ju med tiden. Finns det få intresserade kanske du bara får 5k för bilen om du måste sälja den idag, och är det många intresserade kanske man kan få 15k.

Jag sålde en 900 2,3i med 18k mil på mätaren, skattad och besiktad med fungerande AC och lite skärm- och dörrost för några veckor sedan (den var aldrig upplagd på Gorg då den var alldeles för risig smile)
Den behövde ny bakre ljuddämpare, lite bussningar och helst två nya däck. Sålde den för 5k på en dag då jag ville bli av med den. Så visst går det om man har rätt pris för den målgrupp som är intresserad av bilen.
Senast redigerat av Andromeda (11 augusti 2011)

785 Inlägg
11 augusti 2011
Jo, klart man kan sälja allt till underpris!

Vem kan inte sälja en bra sak för halva marknadsvärdet ?

Men att släppa en bil för 350' för 175' e kanske inte sunt, men vem klarar inte av det?

Konstigt resonemang!

Its not the fart that kills, its the smell...

1 484 Inlägg
11 augusti 2011
Plankpojk skrev:
Varför finns det inget sug efter bilen?

http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_945 … 11&w=2

För dyr?
Ska jag vänta tills vintern?
Ändå är den ju rätt påkostad och Nybesiktigad o Nyskattad..

Haft en som provkörde o ville ha AC, så de gick ju inte.. o en som ville byta mot en moppe.
Andra annonser brukar man ju iaf få ett tiotal svar på.

Det är samma med min 740, o ändå ligger den ute för 5k...

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

Jävel
2 018 Inlägg
11 augusti 2011
Trådstartare
Tack för alla svaren!
Angående barnsjukdomar så tror jag inte att de finns så mycket, då i princip allting är volvo 740.
Låter den ligga ett tag, sen blir de nya bilder o ett nytt pris då kanske.

Sök