Tjena! Första posten och tråden här på garaget, har kollat runt här då och då sen jag var runt 16 men nu när det väl är dax att skaffa bil tänkte jag att det är likabra att regga ett konto.
Aja iallefall, ska ev köpa en v70 på måndag, första generationen och tänkt att bygga ett hyvsat ljud i den för c:a 10-15.000. Först och främst har jag tänkt att bygga en baslåda till 2st jbl p1222. Alltså 12" som vill ha 49L volym per högtalare, portad. Bra köp? Låda gör jag själv, går på gymnasiet med inriktning model/design så jag jobbar mycket med glas/kolfiber och trä så byggandet är inga problem för mig.
Tankarna är att ett jbl gto14001 ska driva dessa 2 fulingar. Funkar antar jag, men är det någon som har något förslag på bättre grejer för ungefär samma peng? är uppe i 9000:-, typ.
Sen har jag tänkt att sätta 6.5" i "handsfacken", 2st på varje sida. Ingen aning om vilka än, men kan väl likaväl föreslå jbl där också (gto6508). Förslag på slutsteg till att driva dom? Blir att bygga om hela dörrarna ju, men sånt är bara kul! Antagligen ersätter jag standardhögtalarna med några andra samtidigt.
Har inga tankar vid bakre säterna så det tar jag senare!
Huvudenhet? Har kollat lite på
Audiovox VME-9309TS. Någon som har denna? Sjukt billig iallefall men mest intressant är en vanlig stereo, med 3band lågvolt och usb/aux på baksidan.
Sen kommer jag självklart köpa kond, räcker det med en på 1 farad eller behöver jag 2st?
Blev lång text men får hoppas att någon är tillräckligt trött för att läsa igenom allt och att det inte blev för mkt stavfel osv.
mvh/filip