tjenna, har bytt bakaxel till en från en 740 91:a och då slutade hastigetsmätaren att funka, vet att de sitter 2 olika kransar till dom men de ska väl inte mätaren visa fel på utan bara ABS:en, min ABS funkar inte heller men de vet jag att de inte är rätt krans för men vet ej om att hastighets mätaren skulle sluta funka för det, har ngn ett bra svar så är jag tacksam mvh:Robin
740 -91 skall väl endå ha 48-tänders tandhjul precis som 940 :S upp till 88 = 12 och fr om 88b skall det väl vara 48-tänder. Har du kollat kontaktdonet/stiften på givaren och kablarna då dessa har förmågan att ärga sönder?
740 -91 skall väl endå ha 48-tänders tandhjul precis som 940 :S upp till 88 = 12 och fr om 88b skall det väl vara 48-tänder. Har du kollat kontaktdonet/stiften på givaren och kablarna då dessa har förmågan att ärga sönder?
okej, nja inte helt, men vet att de va 2 olika kransar på den axeln jag hade innan o den jag har nu, men endå. jag satte dit min gammla 940 "kåpa" för diffhuset för den från 740 axeln rostat hål igenom, o såg då också att de verkar vara 2 ålika givare så i teorin så borde de funka om jag byter till en ny kåpa med den andra givaren samt byter kontakt till andra givaren så borde de funka .