3592
Sök

Letar efter yrkesfordon, typ Mercedes Sprinter.

542 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Funderar på ett projekt. Göra en typ sprinter el master till att kunna frakta snöskotern i. Utrymmet i bak måste vara minst 320cm långt och 150cm brett.

Har ni några tips eller idéer på vilken bil som skulle kunna användas?

Forummoderator
18 009 Inlägg
17 augusti 2011
Fiat Ducato. Citroen och Peugeot har samma bil under andra namn.

Budget?

Snöa inte in på Mercedes. De rostar och krånglar tyvärr en del.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Fri fart för ett fritt folk!
14 132 Inlägg
17 augusti 2011
iveco får man ej glömma

unvik ford transiterna..rostar som f-n hade en 99:a med stora hål i sidorna gick inte att rädda skiten då det kom innifrån

Kör fort så hinner inget hända...

182 Inlägg
17 augusti 2011
Dieselsmurfen skrev:
Fiat Ducato. Citroen och Peugeot har samma bil under andra namn.

Budget?

Snöa inte in på Mercedes. De rostar och krånglar tyvärr en del.

skulle vilja säga att de sprintrar som rostar mycket har ägare som inte tvättar  ,,
har haft inne väldigt fina 98 99 or  utan någon rost alls 

har även haft inne 06-07 som man inte kan rädda

för övrigt så fungerar mercedes  otroligt bra  både den gamla motor samt  cdi motorerna

J

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

542 Inlägg
17 augusti 2011
Trådstartare
Budget har jag inte bestämt än. Kommer ev sälja Passaten jag har idag, bara åka "yrkesbilen".

Vilket märke är inte så noga, bara att måtten invändigt räcker till.

345 Inlägg
17 augusti 2011
Ford E-Serie (1992-) eller Chevrolet Express kan rekommenderas varmt. Tio gånger bekvämare än dom Europeiska alternativen.

Trafikledare
563 Inlägg
17 augusti 2011
Har kört lite olika bilar och eftersom du kommer köra i snöföre rätt mycket om du nu ska ha den att frakta skotern i så hade jag satsat på en Renault Master. Då Mercerdes Sprinter är bakhjulsdriven och totalt tok kass i vinterföre om det inte är ordentligt lastat. En Master med enkel montage är framhjulsdriven och således mycket bättre i sådant väglag.. // Erfaren

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

2 600 Inlägg
17 augusti 2011
jag röstar på sprinter go bil att köra och bra last i med.

gör som jag kör gubba racer=)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
17 augusti 2011
Jag håller med om att sprintern är trevlig, vi har haft på jobbet och de har varit skitbra. Den enda jag bestämt kan avråda ifrån är Peugeot Boxer, värre skitbil får man leta efter.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Trucker
1 220 Inlägg
17 augusti 2011
varför inte nån Dodge ram 3500 med 8-10 fots flaket, eller liknande truck 4x4 (bra på vintern) stort flak så du få på skotern där och mycke manligare än nån skåpbil

Vissa är bara bättre än andra!

679 Inlägg
17 augusti 2011
Skulle nog satsat på Sprintern, bra bottenvrid i dem dieslarna faktiskt och dem rostar inte lika jävligt som t.ex transiter som f.ö är hopplösa.. men jag tycker inte du ska glömma VW!

Of World
3 369 Inlägg
17 augusti 2011
Sprinter är goa! har själv kört sådan, -01a var väldigt lite med rost, visst dom rostar om man inte är noga men man får kolla innan man köper :p jag skulle satsat på sprinter ja!

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

542 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Låter som att man ska tänka bort Peugeot och Transit. Tyvärr så är flaken på pick-up:erna lite för litet, men de har ju fördelen att vara fyrhjulsdrivna.
Synd att Sprintern är bakhjulsdriven, där är nog Masterns framhjulsdrift att föredra.

182 Inlägg
18 augusti 2011
lmoberg skrev:
Låter som att man ska tänka bort Peugeot och Transit. Tyvärr så är flaken på pick-up:erna lite för litet, men de har ju fördelen att vara fyrhjulsdrivna.
Synd att Sprintern är bakhjulsdriven, där är nog Masterns framhjulsdrift att föredra.

sprintern finns som 4 hjuls driven men är väldigt ovanlig brukar dyka upp på kvd ibland

auktoriserad återförsäljare av Eurol oljor www.jigabshoppen.se

542 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
jigab skrev:
lmoberg skrev:

sprintern finns som 4 hjuls driven men är väldigt ovanlig brukar dyka upp på kvd ibland

Då ska vi hålla ögonen öppna för det...tackar

Seg bôvel
322 Inlägg
18 augusti 2011
Ingen större insikt i Peugeots kvalitet, men kan säga så mycket som att jag kört skåpbilar i form av både Boxer och J5 flertalet gånger.
Rymliga i lastutrymmet, och kunde inte hitta någon nämnvärd rost på dem heller, trots deras ålder på 11 respektive 22 år.

Sprinter har jag sett jävligt många rostiga, ingen aning om de har samma problem undertill dock.

Sök