3213
Sök

Polera upp krom fälgar

11 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
Hej!

Finns det något bra medel man kan använda för att få upp glansen på ett par krom fälgar?

MVH/Nicklas.

Kör så d ryk!

812 Inlägg
Allfixare
1 475 Inlägg
18 augusti 2011
Meguiars All metal polish är mycket bättre än Autosol enligt mig.

11 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
vart köper man Meguiars all metal polish då?

/Nicklas.

Kör så d ryk!

11 Inlägg
18 augusti 2011
Trådstartare
tnx, fraktfritt dessutom smile

Kör så d ryk!

24 Inlägg
9 september 2011
Mekonomen säljer det också men Autosol funkar lika bra.

"You wouldn't steal a car!"
Nej, det är alldeles riktigt. Men du kan ge dig fan på att jag hade laddat ner en biljävel om det bara gick.

357 Inlägg
10 september 2011
Autosol innehåller krita som slipmedel och det repar fint krom tyvärr, sen lämnar det ju en hinna som kan va drygt att få bort, iaf om det finns några föroreningar, oxid på fälgarna.

Finns bättre alt som det ovan.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

Expert
27 Inlägg
18 september 2011
Till krom skall man använda FIX-Universal, sjukt bra grejer! Gör rent på djupet utan att repa och är riktigt bra för att få metalerna blanka, sedan lägga på några lager hårdvax så är de klockrent!

http://fix-universal.com/produkt.asp?fp=1

"Det finns ett inre sammanhang mellan allt vad som sker i de bästa av alla dessa möjliga världar"

24 Inlägg
21 september 2011
För att få bäst glans ska du slipa först.

"You wouldn't steal a car!"
Nej, det är alldeles riktigt. Men du kan ge dig fan på att jag hade laddat ner en biljävel om det bara gick.

357 Inlägg
29 september 2011
Cubee, du tänker på rostfritt nu inte krom, krom kan du inte slipa och polera på det viset.

Och Felplacerad, det traditionella autosol har som sakt krita som är ett ganska grovt slipmedel, men på ett par skabbiga fälgar skadar det nog inte, men det är nått jag brukar avråda mina kunder från att använda av den anledningen.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook

Sök