3705
Sök

Vad för typ av kund riktar sig Volvo V50 sig till?

886 Inlägg
27 augusti 2011
Andromeda skrev:
Nej, men lite svårt att försöka motivera ett sedanköp med "att" man inte behöver en så stor bil när sedanen är lika "stor" som kombin, bara med mindre lastutrymme. Förjävla skönt att ha mycket lastutrymme när det väl behövs, och det kostar ingenting extra att släpa runt på det när man inte behöver det för tillfället.

Snyggare och snyggare? Beror väl helt på bilmodell och smak och tycke.

Det beror väl på vem man ska motivera köpet för? Ska man bara motivera för sig själv så går det alldeles utmärkt. smile

Men som du säger, behöver man utrymmet så är det bra, men man kommer faktiskt förvånansvärt långt med sedan. En vän till mig jobbade som snickare i över ett år med bara en mellanklass-sedan(mitsubishi carisma), utan dragkrok som arbetsbil, det gick, men det hade säkert varit smidigare med kombi.

Ja, det beror på modell ja.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Ja jag undrar också, varför INTE köpa en kombi? Finns det någon rationell anledning?

Av någon anledning har folk fått för sig att kombibilar är "stora och klumpiga".

I själva verket så är det ju oftast bara taket som förlängts medans bilens "fotavtryck" är lika stort i alla fall.

Finns till och med någon bil, tror det var Opel Kadett C (Generationen 1973-79) där kombin var kortast, sedanmodellen längre och coupén längst....

Tycker även kombibilar är mer lättkörda på det sättet att man vet att bilen slutar ungefär vid bakrutan. Lite svårt se var många sedaner tar slut.

Jag håller med dig till dels.

Sedanmodeller kan ofta vara sportigare så om man ska ha en frän ungdomsbil eller en rallybil så är sedan bättre men ska man ha familjebil så är det kombi alla gånger smile

6 662 Inlägg
27 augusti 2011
Sportbilar är opraktiska..därför kan inte en kombi vara sportig

;D

De/Dem

177 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Malheus skrev:

;D

+1

Dock kan kombis vara sportiga, tror bestämt Volvo tävlat med 855 och vet att Saab tävlat med Saab 95 i Monte Carlorallyt 1961. Volvo V70R är sportig kombi smile

6 662 Inlägg
27 augusti 2011
TomasCarlsson skrev:
Malheus skrev:

;D

+1

Dock kan kombis vara sportiga, tror bestämt Volvo tävlat med 855 och vet att Saab tävlat med Saab 95 i Monte Carlorallyt 1961. Volvo V70R är sportig kombi smile

Visst är det så..men kan ju alltid vara enformig eller något |3

De/Dem

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 augusti 2011
TomasCarlsson skrev:
Malheus skrev:

;D

+1

Det är väl att dra lite på det? Snabb rakt fram är den säker men sportig? ICKE!

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

5 111 Inlägg
27 augusti 2011
Fast jag pratar ju som om vanliga familjebilar nu....

En Lamborghini kombi är kanske inget jag hade köpt om man ska hårddra det, men... tongue

177 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
discokapten skrev:
TomasCarlsson skrev:
Malheus skrev:

;D

+1

Det är väl att dra lite på det? Snabb rakt fram är den säker men sportig? ICKE!

"V70R AWD är en sportigare modell av V70" Citerat från wikipedia smile

Jag vet väll att det inte är någon sportbil i ordets fundamentala betydelse, men den är sportig. På samma sätt som pappa sportat till en av sina V4or... smile

177 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Vad tycker ni om interiören i V50? Exempelvis instrumentbrädan och så vidare...

Själv tycker jag den är snygg. Väldigt modern och spartansk om man säger så.

4 637 Inlägg
28 augusti 2011
TomasCarlsson skrev:

Ovanligt livlös och opersonlig. Men bättre det än pajjaslåtsassportbildesign. smile

Japanese Engineering
690 Inlägg
28 augusti 2011
TomasCarlsson skrev:
Jag gör en check på blocket och finner till min häpnad att V50 och S80N ligger på ganska jämn prisnivå.

Exempel

http://www.blocket.se/halland/Volvo_V50 … 15&w=2
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_s8 … 15&w=2

Du jämför en av V50ns topp modeller med S80ins instegsmodell...

Ungefär som att jämföra M5 med en lätt utrustad 7-serie.
Senast redigerat av 1EVOXIN1 (28 augusti 2011)

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

177 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
Navkapsel skrev:
TomasCarlsson skrev:

Ovanligt livlös och opersonlig. Men bättre det än pajjaslåtsassportbildesign. smile

Jag tycker inte en bilinredning kan vara "personlig" såvida man inte smyckar ut den i efterhand.

huh?
10 427 Inlägg
28 augusti 2011
TomasCarlsson skrev:

Tycker den är riktigt schysst smile Less is more! wink

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 augusti 2011
Tycker som sagt interiören är ett av dem starkaste argumenten mot V50, spartansk, billig (plastig) och enormt plottrig i betydelsen svår att överblicka och använda.

"Less is more" är ett begrepp som passar i många sammanhang. Men "less" materialkvalité ger inte "more" inredning och sedan har Volvo missuppfattat begreppet dessutom: De har tryckt in "more" knappar på "less" yta med den där förbannade lilla remsan som utgör mittkonsolen. Ingen av ovanstående gör en bra interiör, ursäkta svengelskan. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 augusti 2011
Morsan min har en V50 T5 6 växlad 04. Kan inte direkt påstå att den är törstig ! 0.9 landsväg !
Bra bil för övrigt. Tråkiga är väl dom kända babysjukdommarna. El & vevhusproblem.

C H E V R O L E T <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
29 augusti 2011
Children-Of-Bodom skrev:
Morsan min har en V50 T5 6 växlad 04. Kan inte direkt påstå att den är törstig ! 0.9 landsväg !
Bra bil för övrigt. Tråkiga är väl dom kända babysjukdommarna. El & vevhusproblem.

9L/100km är en hög förbrukning för en modern bil vid landsvägskörning, eller slant du på tangenterna? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

5 042 Inlägg
29 augusti 2011
Malheus skrev:

;D

Ot.

Audi RS6 kombi , Subba Impreza kombi , Nya Ferrari Kombi ( minns ej modellbetäckning ) Listan kan bli lång.

C H E V R O L E T <3

5 042 Inlägg
29 augusti 2011
Rquired skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

9L/100km är en hög förbrukning för en modern bil vid landsvägskörning, eller slant du på tangenterna? smile

0.9 tycker jag inte är så mycket för 265hk & 410nm
Men kanske e mkt för nån annan vi i familjen klagar inte iaf.

C H E V R O L E T <3

Japanese Engineering
690 Inlägg
29 augusti 2011
Rquired skrev:
Tycker som sagt interiören är ett av dem starkaste argumenten mot V50, spartansk, billig (plastig) och enormt plottrig i betydelsen svår att överblicka och använda.

"Less is more" är ett begrepp som passar i många sammanhang. Men "less" materialkvalité ger inte "more" inredning och sedan har Volvo missuppfattat begreppet dessutom: De har tryckt in "more" knappar på "less" yta med den där förbannade lilla remsan som utgör mittkonsolen. Ingen av ovanstående gör en bra interiör, ursäkta svengelskan. smile

Precis, speciellt de högre utrustade modellerna med bluetooth-telefon knapar.

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 augusti 2011
Children-Of-Bodom skrev:
Rquired skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

0.9 tycker jag inte är så mycket för 265hk & 410nm
Men kanske e mkt för nån annan vi i familjen klagar inte iaf.

Mycket får det väl anses när det är mycket i jämförelse med andra moderna bilar med likvärdiga prestanda?

9-5 Aero 260 hk, 0,64 l/mil landsväg.

Sök