Körde achilles och hade dem 300mil innan jag bytte till Goodyear EfficientGrip Performance, de va fan livsfarliga, oerhört lätt att vattenplana med dem så snabbt det regna lite mer än vanligt! Inget jag hade kört med om man håller sitt liv eller familjens liv varmt.
Landsail är bra tills de bli låga i mönster, då de blir dåliga oftast. Men annars är de dunder.
Körde achilles och hade dem 300mil innan jag bytte till Goodyear EfficientGrip Performance, de va fan livsfarliga, oerhört lätt att vattenplana med dem så snabbt det regna lite mer än vanligt! Inget jag hade kört med om man håller sitt liv eller familjens liv varmt.
Landsail är bra tills de bli låga i mönster, då de blir dåliga oftast. Men annars är de dunder.
Achillies tillverkar ju lite fler än 1 typ av däck, vilken modell är det ni köpt egentligen som är så dålig? Och vad var specifikationerna? Med tanke på att Achillies används inom motorsport som t.ex. formula drift har jag väldigt svårt att tro att hela märket är kasst bara för modellen ni köpt är kass. För övrigt kör jag med Achillies Winter 101 215/35-19 på vintern (ja, riktiga vinterdäck) och de funkar helt underbart.
För övrigt kommenterar jag så pass lite här, men vill bara berätta att både din OG och NG 9-5 samt NG 9-3 ligger i min "favorit" mapp här på garaget, JKD. Riktigt grymma byggen
Achillies tillverkar ju lite fler än 1 typ av däck, vilken modell är det ni köpt egentligen som är så dålig? Och vad var specifikationerna? Med tanke på att Achillies används inom motorsport som t.ex. formula drift har jag väldigt svårt att tro att hela märket är kasst bara för modellen ni köpt är kass. För övrigt kör jag med Achillies Winter 101 215/35-19 på vintern (ja, riktiga vinterdäck) och de funkar helt underbart.
För övrigt kommenterar jag så pass lite här, men vill bara berätta att både din OG och NG 9-5 samt NG 9-3 ligger i min "favorit" mapp här på garaget, JKD. Riktigt grymma byggen
Stort tack!
Har lite samma funderingar, kollar man tester på achilles atr sport 2 så är det tom dom som byter från Nokia däck för att få ett däck som greppar bättre
Fått tillbaka 9-5 aeron från lack efter en låååång väntan så är det fantastiskt att ha en rostfri og9-5 och dessutom i en av dom mest episka/legendariska Saab kulörer som tagits fram <3
Sen försöker jag väva in lite kolfiber i bygget också så har gjort om originalvingen lite, tog bort mittenfoten och höjde den ca 25mm
Alla lyktor, dimljus osv har blivit våtslipade och klarlackade för att uppnå nyskick känsla
Så nu ska allt sättas ihop så skall det byggas motor osv
Riktigt fin blev den! Helt klart en av Saabs snyggaste färger. Passar grymt även på 9-5. Vingen ser ut att behöva lite mer jobb eller är du nöjd så här?
Riktigt fin blev den! Helt klart en av Saabs snyggaste färger. Passar grymt även på 9-5. Vingen ser ut att behöva lite mer jobb eller är du nöjd så här?
Ska bara slänga dit kammarna så är den klar, dock märkte jag att 10 av 16 tryckare är helt stumma efter att jag haft dom vid sidan om i typ 2-3 veckor. Tips på att få igång dom igen eller köpa nya?
Jävlar vilken tråd, dock bara tjuvkikat från 2020 framtill nu.. Vilken stil du har på bilarna! Den vite NG'n blev ju verkligen top notch Din ttid, är den aerospecad? Jag har kollat på några och velat fram och tillbaka om jag ska köpa eller inte.. jag prövade på en 2.3t bensin innan jag köpte nuvarande bilen, men det var verkligen inget för mig
Är diesel bättre i Saab? Om du bortser från vätskeproblemet.. Visst är det förresten Opel's motorer?
Tog ett tag att plöja igenom 313 sidor, men inget i jämförelse mot all arbete du lagt ned genom åren. Bra jobbat! Jag får massor av motivation till mitt projekt, jag hoppas att du fortsätter uppdatera här, även fast dina videor är också bra!
Tänkte bara en fråga om din svets från Jula, skulle du rekommendera den för en nybörjare med lite lättare arbeten som du gjort eller hade du nu sådär i efterhand köpt något värre på en gång?
Tog ett tag att plöja igenom 313 sidor, men inget i jämförelse mot all arbete du lagt ned genom åren. Bra jobbat! Jag får massor av motivation till mitt projekt, jag hoppas att du fortsätter uppdatera här, även fast dina videor är också bra!
Tänkte bara en fråga om din svets från Jula, skulle du rekommendera den för en nybörjare med lite lättare arbeten som du gjort eller hade du nu sådär i efterhand köpt något värre på en gång?
Kul att du läst allt, jag uppdaterar inte här alls. Hinner helt enkelt inte med allt, Instagram eller Youtube är där det händer
Den svetsen funkar grymt bra när man hittar inställningar och tekniken. Svetsar man lite mer ofta och har 3fas uttag så är ju en större mig med glasflaska bättre alla dagar i veckan.