Nu har jag lite att citera
, men det är tacksamt med hjälp!
TBOC_Razor skrev:
Ditt problem är nog för dåliga däck, det låter ju iaf som att bilen spinner....
Ha ha ha ...
Jo jag vet, den var dålig men jag skyller på att det är sent och jag är övertrött
Men iaf, prova att svepa mobilen (antar jag att du filmar med) över hela motorn när du filmar för som du kanske märker så upplever vi människor och kameror ljud väldigt olika. Våra öron har svårt att lokalisera tex missljud men mikrofoner har svårt att ta upp ljud som är långt borta.
Kort sagt, filma runtom hela motorn och titta på filmen sen. Där det låter högst har du ditt problem.
.....
De gjorde jag ju? Den åker ju lite fram och tillbaka över remmen. Lyssnar man så låter det extra mycket över kompressorns - hjul.
elmhstar skrev:
har ett liknande problem med min, ska prova att byta kamkedja efter vintern. Ryktet går ju att kamkedjorna är starka på 9000 dock.
Okej okej, ja du kan ju alltid mäta din (har faktiskt inte gjort det på min, men har ingen lust att montera bort den nu ändå). Tanken är att lyfta motorn till nästa vinter för att byta ut alltihopa och göra allt lite finare.
Men hade jag varit du hade jag provat byta lite enklare grejer först, som jag förstått de ska de gå att byta den översta glidskenan med toppen fortfarande monterad, någon som kan instämma?
För det är ju rätt mycket jobb med att byta ut allt på kamkedjan och snål-bytet med att bara rulla dit en ny kedja är inte att tänka på
.
Funkiee skrev:
rasslande kamkedja, oftast skenorna som är dåliga, lyft på kåpan o kolla hur allt ser ut, samt ac kompressorn som klickar
Ja, det låter ju som det. Men jag tror inte den är i dåligt skick! Jo får bli till att göra de. Som sagt, hörde att ljud kan uppkomma om man haft ventilkåpan löst och en glidskena är dålig. Hur vet jag inte men stämmer detta?
Hamster skrev:
fan ryck hela ac systemet:D fan skall du ha ac i en banbil för
? lättar ju alltid lite mera
Jo det skulle jag gjort i vilket fall som helst, var bara de att jag tänkte slippa kostnaden för ny rem i alla fall tills i sommar så kunde den ju åkt bort då, men är lagerna dåliga till hjulet där så är det ju bara att bort med skiten.
AxlSam skrev:
Man kan ju kolla sträckaren också
Jo tänker göra det när jag ändå har lite grejer borta för multiremmen där, sitter ju ganska svår åtkomligt på en 9000 i jämförelse med en 9-5:a.
Rallyhalle skrev:
Är detta ett missljud som fanns innan du rev av toppen?
Om inte så undrar ju jag om du satte tillbaka fjädern och den lilla bulten som sitter i mitten av spännaren?
Sitter inte dom i så spänns ju inte kedjan.
Nej dessvärre inte, hmm vad tänker du nu på? Ska väl vara hål där? Nej skämt och sido, allt sitter på plats
.
Mvh Mike
Edit: Stavning.