Skriftlig Update 5/3-12
Halloj, har nu bestämt mig för att satsa på Ring Knutstorp och har därmed beställt:
*Kortare Multiremm (För att få bort AC ljudet).
*Bromsskivor fram (original).
*Ok bak båda sidor (original).
Sedan ska beställa följande hos Pean Sweden idag:
*Carbotech XP8 (Fram)
*Stoptech (Bak) - Dessa var mest avsedda för gata, men ska funka skapligt på bana med. Och i med bilen är framhjulsdriven behöver jag inte ha lika mycket bett bak.
*Motul RBF600 (DOT4)
Sådär, det var väll utgifter på ca 5000:- men men..
Nu tänker ni såklart, inga fjädrar eller någonting som förbättrar chassiet? Nej tyvärr måste dra in på någonting..
Så kommer inte bli optimalkörning på knutan, men jag kan i alla fall få stopp på den. Men detta kommer vara ordnat till Sviestad/Kinnekulle kommer inte ihåg vilken som var först i ordning.
Har även arbetat rätt bra med bilen i det tysta
, har gjort följande:
*Demonterat dragkroken (Satan vilket lyft det blev utseendemässigt).
*Bältena bak demonterade.
*Ordnat upp sladdar och snyggat till så alla ligger bra och inte heller slår i mot plåt och gör ljud i från sig. Har även el-sanerat lite smått runt om i bilen på grejer som inte längre kommer användas.
*Pappa har varit flitig och lagat lite rost i hjulhusen.
*Tagit bort lite invändiga plasttrösklar.
Idag så ska pappa laga hålet som var stort som en enkrona i golvet på förarsidan. Så jag kan lacka alla ytor där det tidigare varit asfaltsmatta (blev lite skrap och skav när vi tog bort de).
Sedan ska jag demontera innertaket samt två högtalare i frontpanelen som jag glömt.
Ja det var väl det, återkommer med lite bilder och mer info ikväll.
Mvh Mike Karlsson