Bjornn skrev:
Har hört att växellådorna är klena och dyra.
Kardanaxlens stödlager finns ej längre som reservdel (Märkligt och dåligt om det är sant).
Bilen har 2st bränslepumpar med amaturer som är hutlöst dyra.
Bränslerören brukar rosta av ovan tank.
I övrigt har den de vanliga V70 bekymmren med klena länkarmslagrigar, allmänt klen framvagn.
Vanligt att vevhusventilation och oljesugsil blir igensatt och motorn kan stanna mm.
Vanligt felande komponenter, elektroniskt gasspjäll om den har sådant så är det dyrt att laga, motortempsensor ej så dyrt men bilen går knappt köra i vissa fall, trasig lambdasond, laddtrycksmagnetventil och luftmassemätare.
Bakvagnen är är samma som Volvo 760 multilink, fast lite modifierad, men om priserna är samma som till 760 så är bakvagnsdetaljer så som bustningar mm, ganska dyrt ca 1000kr/busstning.
Men om man sköter om detta och har lite tur så är det än väldigt bra bil.