Hej. har en saab 9000 2,3t 95:a som är trimmad av matun... har ny renoverad motor.. som funkat perfekt.. sen så har jag trimmat den. funka jätte bra fram ca en vecka sedan...
Så gjorde jag en motor tvätt på den.. för va lite oljig o skitig.. körde inte med högtrycks tvätt... sen stog bilen i två dagar utan att jag gjorde något på den... så skulle jag i väg två dagar efter tvätten... bilen var väldigt svår startad då... men till slut så starta den... sen gick inte bra alls... hoppa på låga varv... och sen skulle jag köra av motor vägen så tyckte jag ner kopplingen så dog bara bilen fick inte igång den.. så fick bogsera hem den..
då kolla ja lite här.. fick Di kassett eller vevaxel givaren. så tänkte testar det först av dom.. för givaren är lite jobbig på grund av turbo är så stor. har en reservdels bil så tog kassetten från den... bytte den bilen gick som den skulle igen... skönt tänkte jag.. sen skulle jag iväg på innebandy träning så tog bilen.. körde iväg.. inga problem alls.. gick som den skulle... sen när jag kom fram till parkeringen på innebandy så när ja tyckte ner kopplingen så dog bilen igen.... fast denna gång starta den utan problem.. så parkera o gick in o träna.
sen när jag skulle köra hem.. så gick bilen väldigt konstigt på ettan tvåan ca 500 meter den bara hoppa när man gasa... sen gick den bra... körde 2,5 mil.. gick bra.. drog inte på men gick bra... sen kom ja hem ställde bilen...
så skulle jag ta bilen på morgonen till skolan... starta den så gick den bra på tomgång.. körde iväg.. sen kom ja ca 300 körde in på en parkering lät den stå på tomgång den va inte bra.... pendla mellan 700 - 1100 varv... undra det va.. så körde bort på en parkering... så ställde ja bilen där.. sen gick den ca 5 ggr upp o ner i dom varven sen dog den... starta den igen.. gjorde samma sak igen... så har den stått till idag... fredag jag testa sist i tisdag va då jag ställde den där..
idag fredag starta den inte alls igen.. samma fel låter det som med kassetten..
Vad kan felet va? haft otur fått en dålig kassett ? eller någon som gör att kassetten går sönder? vad tror ni ??