2369
Sök

Någon som har konto på Infotorg & kan/vill hjälpa mig att kolla en bil? SNÄLLA

19 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Jag ska ev köpa en bil men känner mig lite osäker på den
Skulle jätte gärna vilja veta vem förra ägaren var?
Det stod i regbeviset att det fanns kredit på bilen, när jag messade så stod det inget om det
Ägaren säger att förra ägaren betalat men har läst nå skräckhistorier på nätet så skulle vilja tala med förra ägaren bara för att lugna nerverna
Jag vet att det går att ringa Transportstyrelsen på Måndag, men skulle gärna göra klart affär i helgen då tid finns
Så om någon vänlig själ vill hjälpa mig att kolla upp den vore jag evigt tacksam samt lovar att tala gott om människan vid pärleporten

fälg fantast
1 086 Inlägg
4 september 2011
hej, testa med carfax.se, dem har öppet dygnet runt och du får svar via mejl om tidigare ägare och ort, även besiktningsprotokoll och även om den vart krockad....carfax var det som fick mig och köpa min nya bmw

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

19 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Hej
Gjorde en sökning via carfax
Det enda som stod var när bilen besiktats och när den bytt ägare men inga namn eller nåt annat av värde

fälg fantast
1 086 Inlägg
4 september 2011
jodå , köpte du den dyra för 99 eller 49

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

Forummoderator
18 038 Inlägg
4 september 2011
rauno81 skrev:
Jag ska ev köpa en bil men känner mig lite osäker på den
Skulle jätte gärna vilja veta vem förra ägaren var?
Det stod i regbeviset att det fanns kredit på bilen, när jag messade så stod det inget om det
Ägaren säger att förra ägaren betalat men har läst nå skräckhistorier på nätet så skulle vilja tala med förra ägaren bara för att lugna nerverna
Jag vet att det går att ringa Transportstyrelsen på Måndag, men skulle gärna göra klart affär i helgen då tid finns
Så om någon vänlig själ vill hjälpa mig att kolla upp den vore jag evigt tacksam samt lovar att tala gott om människan vid pärleporten

Räcker du kollar på fordonsfråga https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Kollade en annan bil men tog bort uppgifterna utan krediten då...

Då ser första stycket ut så här:
Fordonsidentifikation
Registreringsnummer:
Fabrikat:
Färg:     Fordonsslag:
Fordonsår: 2010    Fordonsslagsklass: I
Chassinummer:
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1:
Senaste EU-regbevis del 2:
Handelsbeteckning:
Upplysningar: Kredit

Mvh
DS

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök