4628
Sök

Varför tas mitt inlägg bort?

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Av någon anledning anser moderatorerna på garaget att jag bryter mot forumreglerna när jag tipsar om möjligheten att vinna biljetter till STCC-finalen på Mantorp 2011.

Jag skulle uppskatta om moderatorerna berättar för mig vad det är jag bryter mot så att jag kan bli bättre på att skriva inlägg framöver.

Den här sidan är det bilquizen finns på: http://sistaaket.blogg.se/2011/august/s … lquiz.html

KHRacing
4 september 2011
för att du gör reklam fär en annan motorsida ?

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Och vilken punkt i forumreglerna tycker du att jag bryter mot?

5 089 Inlägg
4 september 2011
joysam skrev:
Och vilken punkt i forumreglerna tycker du att jag bryter mot?

nummer nio och tio, ungefär:)

\Lindgren

SQ
1 343 Inlägg
4 september 2011
9§ Annonsering

Annonsering (oavsett typ) får inte förekomma i forumet (inte heller i forumsignaturen). Använd istället Köp & Sälj.

10§ Marknadsföring

Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
    Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
    Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
    Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
    Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

För den som inte orkar leta reda på de wink

Ljudnörd!

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare

- Utöver avtalad annonsering är det förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet, vilket också innebär att det inte är tillåtet att länka till ett företags hemsida i t.ex. forum-signatur eller presentation i marknadsföringssyfte.
- Representanter för företag får besvara direkta frågor rörande den egna verksamheten utan "säljsnack".
- Representanter för företag och sponsrade bilbyggare får i marknadsföringssyfte inte rekommendera det aktuella företaget eller produkter företaget säljer vid generellt ställda frågor.
  - Sponsrade bilbyggare tillåts ha viss hänvisning till sponsorerna i forum-signaturen.
  - Vi reserverar oss rätten att avgöra vad som är marknadsföring.

Det är ju ingen näringsverksamhet jag gör reklam för genom att tipsa om en tävling där motorintresserade dvs medlemmarna på Garaget, kan vinna entrebiljetter till STCC-finalen.
Senast redigerat av joysam (4 september 2011)

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:
men du gör ju reklam för din egen blogg?

På samma sätt som du gör i din signatur?

dessutom...

"...egen eller andras näringsverksamhet"

Det är ingen näringsverksamhet jag gör reklam för.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
4 september 2011
lol
joysam skrev:
FLindgren skrev:

dessutom...

5 089 Inlägg
4 september 2011
joysam skrev:
FLindgren skrev:

dessutom...

Jag startar inte en egen tråd om att folk ska gå in på min "blogg" direkt....

\Lindgren

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
FLindgren skrev:

Må vara.

Å andra sidan gör jag ingen marknadsföring för någon näringsverksamhet så att det skulle vara den punkten i reglerna som är problemet faller ju ändå.

Dessutom...

Det går säkert att bädda in  filmen här men det blir ju inget vidare bra att köra en quiz i ett forum där alla kommer kunna läsa varandras svar.
Därför kör jag quizen i egen blogg.

Forummoderator
26 375 Inlägg
4 september 2011
FLindgren skrev:
joysam skrev:
FLindgren skrev:

dessutom...

Sluta mata trollen så försvinner dom till slut.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
AirOne skrev:

Troll?

Vilka är trollen?

Jag vill ha seriösa svar på seriösa frågor.

FLindgrens svar uppskattas, även om jag kanske inte håller med.
Likadant med svaren från Wanegardh, Lardi och KHRacing.

Ditt svar AirOne, gav dock inget större.

Forummoderator
26 375 Inlägg
4 september 2011
joysam skrev:
AirOne skrev:

Troll?

Vilka är trollen?

Jag vill ha seriösa svar på seriösa frågor.

FLindgrens svar uppskattas, även om jag kanske inte håller med.
Likadant med svaren från Wanegardh, Lardi och KHRacing.

Ditt svar AirOne, gav dock inget större.

I varenda tråd du har skrivit - borsett från en men där hade du bloggen i signaturen i stället - så hänvisar du till din förbannade blogg.
Därför kallar jag dig troll.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
4 september 2011
Gör så att du lägger in klippet här och låter folk skicka svaren i PM till dig så är problemet löst.

Men du verkar ju försöka hitta på svepskäl till att göra reklam för din blogg så jag förstår mycket väl varför dina inlägg tas bort.

Att du startar en tråd om att din tråd är borttagen och där du åter igen försöker göra reklam visar ju bara att du är ett troll. Om du hade velat ha tävlingen så kunde du löst det på flera sätt (t.ex. PM) men det är ju din blogg som är i fokus och det är troligtvis (och förhoppningsvis) därför du tas bort.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
AirOne skrev:
I varenda tråd du har skrivit - borsett från en men där hade du bloggen i signaturen i stället - så hänvisar du till din förbannade blogg.

Så du menar att inlägget om var man köper reservdelar till Mazda 323 gör reklam för en bilquiz?
Att tråden om bra torkarblad gör reklam för min blogg?
Det är ju inget ovanligt med länkar till bloggar, eller hemsidor, i signaturerna.

Att tråden om hur det kan se ut på banan under Skrotbilsrejset länkade till bloggen beror enbart på att jag inte hade minsta aning om hur man gjorde för att visa filmer i forumtråden.
Det där redde jag och en moderator ut, han visade snyggt hur man ska göra. Det gillade jag.

Jag har verkligen försökt att köra filmen direkt här men det går inte.
Är det någon som fixar det så hjälp mig gärna.

Forummoderator
26 375 Inlägg
4 september 2011
joysam skrev:
AirOne skrev:

Så du menar att inlägget om var man köper reservdelar till Mazda 323 gör reklam för en bilquiz?
Att tråden om bra torkarblad gör reklam för min blogg?
Det är ju inget ovanligt med länkar till bloggar, eller hemsidor, i signaturerna.

Att tråden om hur det kan se ut på banan under Skrotbilsrejset länkade till bloggen beror enbart på att jag inte hade minsta aning om hur man gjorde för att visa filmer i forumtråden.
Det där redde jag och en moderator ut, han visade snyggt hur man ska göra. Det gillade jag.

Jag har verkligen försökt att köra filmen direkt här men det går inte.
Är det någon som fixar det så hjälp mig gärna.

Jag menar att - om man bortser från tråden om reservdelarna - alla dina inlägg i grund och botten är smygreklam för din blogg. Hur du än förfinar det du säger, eller hur du än vrider och vänder på det - så är det bara ren fakta.

56 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
rickylicious skrev:
Gör så att du lägger in klippet här och låter folk skicka svaren i PM till dig så är problemet löst.

Men du verkar ju försöka hitta på svepskäl till att göra reklam för din blogg så jag förstår mycket väl varför dina inlägg tas bort.

Att du startar en tråd om att din tråd är borttagen och där du åter igen försöker göra reklam visar ju bara att du är ett troll. Om du hade velat ha tävlingen så kunde du löst det på flera sätt (t.ex. PM) men det är ju din blogg som är i fokus och det är troligtvis (och förhoppningsvis) därför du tas bort.

För att komma någon vart i diskussionen om varför tråden togs bort ville jag givetvis visa vad det var som var i tråden.

Det är ju inte så enkelt tt föra en diskussion om varför trådar tas bort om det ser ut så här:

Varför tas min tråd bort
Moderatorn tar bort en tråd.
Varför då?

Ja, du ser själv.

För min del är det helt ok med PM, även om det blir ganska mycket mer jobb att hantera svaren, det är enklare att ha kommentarer på ett ställe. Och eftersom det inte verkar fungera att köra filmen direkt i en tråd, tro mig, jag har försökt, så valde jag en fungerande lösning för att ge garagetmedlemmarna en möjlighet att se STCC-finalen, något som jag tror att många garagetmedlemmar kan vara intresserade av.

Bloggen i sig är inte det viktiga, det är bara verktyget.

Forummoderator
26 375 Inlägg
4 september 2011
joysam skrev:
rickylicious skrev:

För att komma någon vart i diskussionen om varför tråden togs bort ville jag givetvis visa vad det var som var i tråden.

Det är ju inte så enkelt tt föra en diskussion om varför trådar tas bort om det ser ut så här:

Varför tas min tråd bort
Varför då?

Ja, du ser själv.

För min del är det helt ok med PM, även om det blir ganska mycket mer jobb att hantera svaren, det är enklare att ha kommentarer på ett ställe. Och eftersom det inte verkar fungera att köra filmen direkt i en tråd, tro mig, jag har försökt, så valde jag en fungerande lösning för att ge garagetmedlemmarna en möjlighet att se STCC-finalen, något som jag tror att många garagetmedlemmar kan vara intresserade av.

Och det är detta som folk inte tror på, när de läser alla andra inlägg du har gjort.
Tror hellre det är tvärtom. Filmen är verktyget för att dra folk till din blogg.
Förstår du?

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
4 september 2011
joysam skrev:
rickylicious skrev:

Varför tas min tråd bort
Varför då?

Ja, du ser själv.

Du skämtar...?

Det står så klart och tydligt som det bara kan hur du infogar ett Youtube-klipp.

[youtube ]ADRESSEN TILL KLIPPET[/youtube ]

Så svårt var det. Står i instruktionerna bland alla andra forumskoder här i forumet.

Så NEJ, jag tror inte att du har försökt.

Du har valt den lösningen som betyder minst jobb för dig och flest besökare till din blogg. Där har du anledningen till att ditt inlägg är borttaget, och varför även denna tråden kommer tas bort.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Sök