4649
Sök

Hur sätter man på en 4" dämp på ett sportavgas?

Majestas
1 319 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
Tja, Jag har funderat ett tag på det här nu och jag hoppas att ni hjälpa mig.

Vi säger att om man köper ett komplett system efter "Katten" på 2,5" så följer det ju med en dämpare i det kittet så att säga, men om man vill ha t.ex en 4" japs dämp på systemet hur sätter man dit det då?

Tar man bort den och bara bankar dit den nya?

Man kan ju bara slänga på dämparen på orginal röret oxå men om man vill byta hela röret efter katten, Hur gör man på det enklaste sättet då?

Berätta hur ni har gjort.

Autoexperten har en massa dämpare på deras hemsida av märket DNX, Är dom något och satsa på?

Skicka gärna länkar på hemsidor med, Sportfilter, Sportavgas och tillbehör till bilen.

Tack, Mvh Marcus.
Senast redigerat av _MaCCe_ (21 augusti 2006)

Team VeboTrim

BMW Power
2 362 Inlägg
21 augusti 2006
har du en slutburk nu? då kapar du av skiten sedan som du sa "bankar" på det nya smile sedan klart.. gjorde detsamma..

BMW, bogsering med wire :/

Majestas
1 319 Inlägg
21 augusti 2006
Trådstartare
FugitivE skrev:
har du en slutburk nu? då kapar du av skiten sedan som du sa "bankar" på det nya smile sedan klart.. gjorde detsamma..

Nej, Jag köpte bilen idag, hehe.

Team VeboTrim

BMW Power
2 362 Inlägg
21 augusti 2006
_MaCCe_ skrev:
FugitivE skrev:

Nej, Jag köpte bilen idag, hehe.

Jo men jag menade på systemet du har på tongue man ersätter sista burken med rör om det nu inte räcker till med endast dämparen, sedan sätter du bara på skiten som du vill ha det smile
Senast redigerat av FugitivE (21 augusti 2006)

BMW, bogsering med wire :/

Vilse i pannkakan...
28 Inlägg
21 augusti 2006
Mjaa, det e ju inte bara att "banka" på som ni säger...Antingen så kapar du bort den sista ljuddämparen på ditt orginalsystem eller så gör du så på det nya tilltänkta systemet. Sedan få du ju ha ngn form av stegmuff som ökar diametern från ditt orginalsystem/eftermarknadsdito till diametern på den ljuddämparen du vill ha på plats! Sedan får du ta och måtta in den nya ljuddämparen så du får den på önskad plats. Lämpligt är sedan att du svetsar ihop hela kalaset så du minskar risken för läckande avgassystem vilket låter såååå billigt wink

Lycka till!

Majestas
1 319 Inlägg
22 augusti 2006
Trådstartare
Ok.. Nu ska jag inte köpa ett komplett sportsystem. utan jag har tänkt att köpa en slutdämpare.
Som sagt så får man kapa av den gammla dämparen och sätta på den nya.

Länka gärna hemsidor som har fina dämpare till ett bra pris!!
Senast redigerat av _MaCCe_ (22 augusti 2006)

Team VeboTrim

Sök