2941
Sök

Volvo 240 88 med Bmw m50b25 motor (regg??)

41 Inlägg
11 september 2011
Trådstartare
tjänare har köpt en volvo 240 gl 88 nu och är jävligt sugen på att slänga i en bmw m50b25 motor i han=)

är detta helt omöjligt?hade behövt hjälp och tips av er. ingen som gjort detta själv? hur gör jag med motor fästena o elen?  mvh macke

309 Inlägg
13 september 2011
Har själv ingen erfaranhet av detta. Men Motorfästena är ju bara att du gör egna. Elen vet jag ej riktigt. Men har ju sett en hel drös med gammla volvobilar med Bmw motorer i så någon mer kunnig borde ju kunna tipsa dig! smile

230 Inlägg
13 september 2011
Jodå det är möjligt, Har en sådan motor i min 240i o passar perfekt!smile

Motorfärstena gör du somsagt egna o växellåds balken gör du bara nya hål i för bmws bussningar

Elen är riktigt lätt o fixa, minns fel så äre 4 kablar som behövs för o starta motorn, Men skaffa elshema från bilen du tog den ifrån och en te 240i så skare fixa sig!

Men nu vet inte ja hur det är på en "nyare" 240i med reggning men? borde inte va några problem bara du har katalysator o de?
Senast redigerat av eXe (13 september 2011)

41 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
åhh får gåshud bara ja tänker på de tongue okej okej big_smile har du regg besat den med? smile tack för svaren big_smile

230 Inlägg
13 september 2011
hehe! jajamen min är reggad o klar wink! så lungt så!

272 Inlägg
13 september 2011
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_24 … amp;last=1
Där har du en till som byggt!

Hade varit skoj å bygga en! Men å andra sidan är väl e34an överlägsen mot en 240 i de flesta avseenden så blir lite svårt att motivera motorbytet för en fattig student som mig iaf.. smile

Men i med en turbo sen så kan vi snacka sleeper wink

41 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
eXe skrev:
hehe! jajamen min är reggad o klar wink! så lungt så!

Härligt:P

41 Inlägg
16 september 2011
Trådstartare
MT-Adam skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_240_M50B25_35740820.htm?ca=15&w=3&last=1

Hade varit skoj å bygga en! Men å andra sidan är väl e34an överlägsen mot en 240 i de flesta avseenden så blir lite svårt att motivera motorbytet för en fattig student som mig iaf.. smile

Jag har sett den:P men de e ju mkt roligare om man gjort allt själv tkr jag iaf

272 Inlägg
16 september 2011
VolvoMacke skrev:
MT-Adam skrev:
http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_240_M50B25_35740820.htm?ca=15&w=3&last=1

Jag har sett den:P men de e ju mkt roligare om man gjort allt själv tkr jag iaf

Absolut! Men han kanske kan hjälpa dig/ge tips ifall du kör fast och han är en trevlig grabb? wink Men det finns säkert "hyfsat" många som satt i BMW drivlinor i sina Volvo så det finns nog hjälp att få!

Sök